Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

JeanDeLaTour

  • Bou

    (bron: NOS teletekst)

    Deze flut-ploeg mag inderdaad de plaats van Saeco innemen in de tour.

    Dus niet Acqua & Sapone (winnaar Milaan-San Remo, 6x ritwinst in Giro), en niet Phonak (met een rijtje grote namen oa de winnaar van de Vuelta) en niet Index Alexia (met de winnaar van de Giro),

    maar een klein ploegje dat misschien een keer iemand mee kan sturen met een ontsnapping, om wat trut-aflossinkjes voor zijn rekening te nemen.

    => Disgrace !!!

  • EZO

    Wat zijn ze weer chauvinistisch …..

  • Franck

    euhhh…winnaar vuelta is Casero van TEAM COAST!

  • bergojanski

    dan had bankgiroloterij met Voskamp ook wel uitgenodigd kunnen worden!!!!!!

  • Fast and the Furious

    ego trippers die Fransen…..

  • Bou

    Franck schreef:

    >

    > euhhh…winnaar vuelta is Casero van TEAM COAST!

    Ehh Ja, dat bedoel ik natuurlijk.

    Niet Phonak maar Team Coast.

  • Bou

    Ik denk dat ik ook eens de Franse nationaliteit ga aanvragen. Misschien mag ik dan ook meedoen.

  • BdeVries

    De Tour is altijd nog een Franse wedstrijd met een Franse organisatie, die voor het grootste deel op Frans grondgebied met voornamelijk Franse toeschouwers verreden wordt

    Een organisatie bepaalt gelukkig altijd nog zelf welke deelnemers zij in haar evenement wenst.

    Bij de Tour bepaalt de organisatie zelf aan wie zij de resterende wildcards aanbiedt

    Leblanc heeft vorig jaar duidelijk gemaakt dat het bedrijf wat de Tour organiseert als Frans bedrijf zich sterk wil maken voor het Franse wielrennen.

    Dat heeft geresulteerd in de oprichting van een aantal regionale wielrenscholen (daarover heb ik de criticasters hier niet gehoord) en het in 2001 versterkt toelaten van Franse ploegen tot de Tour.

    Nu is de toelating van Jean Delatour daar een ogenschijnlijk gevolg van.

    Ik vind het sterk van de Tour organisatie dat ze het kansen geven aan Franse ploegen niet overlaten aan kleinere wedstrijden maar daarin zelf

    het voortouw nemen.

  • Kobe

    Je bedoelt hopelijk ook dat Aqua en Sapone niet alleen uit Cipo bestaat en dat ook Lombardi ook nog een etappe won, dus 7 in totaal.

  • Wouter

    Die hadden toch ook zo'n gevalletje. naast Simoni was toch ook Garzelli positief bevonden en er was ook nog zo'n akkefietje met Ratti. Daar hoor je dan helemaal niemand over en het grote Mapei mag gewoon starten. Als deze Tourdirectie nou eens echt consequent was lieten schrapten ze ook Mapei. (en gaven die over gebleven plek dan aan Big Mat. Dan moet Frankrijk nog even hopen op een een andere positieve plas en ook Oktos mag meedoen, of waarom niet de C.A-espoirs/TT III?)