Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tour-selectie Rabo

  • Wouter

    De preselectie van Rabobank is bekend, althans stond op cycling4all. Toch wel wat opvallende namen. Allereerst valt op dat die bijna precies dezelfde preselectie is als vorig jaar. Naar mijn idee toch weer wat onlogische namen. Zo mag Jan Boven zich weer proberen in de Tour te rijden. Deze knecht mag echt alles rijden en als maatje van Dekker maakt hij weer een grote kans. Ook staat Den Bakker er weer bij terwijl hij toch aangegeven had dat vorig jaar zijn laatste Tour was. Ook Stefen de Jongh en Marc Lotz mogen als de "maatjes van Boogerd waarschijnlijk weer mee. Helemaal geen slechte renners maar als je ervoor kiest om maar 2 rondes te rijden lijkt het mij niet zo logisch om de halve Giroploeg in de preTour-selectie te zetten. Daarom ligt het voor mij ook minder voor de hand dat alvast Niermann en Verheyen selecteerd, maar dan wel de broers Zberg voor het 2e jaar ze de Tour onthoudt. Ik kan het nog wel enigzins begrijpen dat je jonge jongens als Engels (ondanks zijn vorm in de Giro) Veneberg dan weer niet selecteerd omdat 2 grote rondes te zwaar voor hen is. (mogelijk) Daarom had ik toch liever de gezien dat de broers Zberg en Kroon en Boerman bijvoorbeeld eens in de Tour selectie zouden zitten.

    De volledige Tourselectie:

    Michael Boogerd (Ned)

    Jan Boven (Ned)

    Erik Dekker (Ned)

    Bram de Groot (Ned)

    Steven de Jongh (Ned)

    Maarten den Bakker (Ned)

    Levi Leipheimer (Usa)

    Marc Lotz (Ned)

    Grischa Niermann (Ger)

    Geert Verheyen (Bel)

    Marc Wauters (Bel)

  • joop

    Lijkt me stug, dat het uit deze renners komt, inderdaad de Zbergjes en de Rooij had het ook over Engels (had nog weinig wedstrijddagen)

    Ik denk dat ze er wat opzetten wat mogelijk is, want volgens mij (weet het niet zeker) had den bakker al aangegevn niet te rijden.

  • pietje-pele

    BOERMAN?

  • MP

    ja coen boerman

  • Titan

    DE JONGH???????

  • Marco

    Wouter noemt als bron cycling4all voor deze preselectie. Op die site staat echter weer dat er van diverse bronnen gebruik is gemaakt, o.a. de Tourspecial van Wielerrevue. Nu heb ik die nu niet voor me, maar ik weet wel dat daar ieder jaar van die flauwekul instaat … bij het lezen viel het me al op dat zij Museeuw in de Tour verwachten bij Domo, het zou me niets verbazen als daar Den Bakker ook bij de Raboselectie genoemd wordt …

    Kortom, als cycling4all Wielerrevue als bron heeft en bij Wielerrevue zit iemand heel hard op z'n duim te zuigen om die namen te produceren dan zou ik niet teveel waarde hechten aan bovenstaande selectie!

    Als het wel uit een betrouwbare bron komt lijkt het me wel eigenaardig, wel De Jongh en Den Bakker en niet Kroon, Markus Z. en Beat Z., vooral de laatste hoort zeker in de Tourploeg …

  • Emile

    Out: Steven de Jongh, Maarten den Bakker, Grischa Niermann en Geert Verheyen

    In: Addy Engels, Karsten Kroon, Beat Zberg en Markus Zberg

  • Marco

    Boerman?

    die wordt mijns inziens wel erg overschat na het winnen van een niet zo bezette tijdrit begin dit jaar …

  • Bou

    > Als het wel uit een betrouwbare bron komt lijkt het me wel

    > eigenaardig, wel De Jongh en Den Bakker en niet Kroon, Markus

    > Z. en Beat Z., vooral de laatste hoort zeker in de Tourploeg

    > …

    Krijgen we Beat weer te zien in de Ronde v Zwitserland? Vorig jaar was hij daarin sterk, m.n. op de Gottardo.

  • Bou

    Emile schreef:

    >

    > Out: Steven de Jongh, Maarten den Bakker, Grischa Niermann en

    > Geert Verheyen

    >

    > In: Addy Engels, Karsten Kroon, Beat Zberg en Markus Zberg

    Is dit jouw mening of heb je dit ergens gelezen?

    In het eerste geval ben ik het er mee eens (al zou ik Niermann er ook wel in willen zien), in het tweede geval zou ik het een goede keus vinden, en zou ik willen weten wat je bron is?