Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Geen Ronde van België voor Tom Boonen

  • Dennis

    Geen Ronde van België voor Tom Boonen

    Thursday 07 May 2009

    Tom Boonen zal niet meedoen aan de Ronde van België. De Belg laat de rittenkoers in eigen land, die van 27 t/m 31 mei verreden zal worden, dit jaar links liggen in zijn aanloop naar de Tour de France. Hij kiest er voor om zich via de Ronde van Catalonië, de Dauphiné Libéré, Gullegem Koerse, Halle-Ingooigem en het Belgisch Kampioenschap in vorm te rijden voor 's werelds grootste rittenkoers.

  • hendrik

    Gullegem koerse lijkt me inderdaad de ideale voorbereidingskoers voor de TdF

  • achterhoeker 2duuzend

    Wat is hij eigenlijk van plan voor de Tour, hij geeft aan dat hij geen massasprints meer wil doen. Gaat hij voor de aanval of misschien de tijdritten?

  • Marcos

    Volgens mij dit jaar nog wel. Hij wilde nog 1 keer vol voor de groene trui gaan.

  • Lucas

    Ow, wat erg, zeg..

  • Sub Culture

    Zielig hoe de organisatie van de ronde van België moord en brand schreeuwt omdat Boonen en Devolder er niet starten.

    Soit, wordt wel leuk hoor de ronde van België, elk jaar weer leuke interessante ritten en dan net op het einde overschakelen naar de Giro waar we net de laatste 200 meter van de koninginnenrit kunnen meepikken!

  • gerd

    Toen ik het in de krant las vanmorgen, dan dacht ik ook eerst aan de bergritten in de Giro die onderbroken worden voor dit non-evenement.

    Anderzijds is het flauw van Levefre dat hij Boonen en Devolder niet opstelt. Als hij per se wil dat Devolder en Boonen als vaandeldragers van het belgische wielrennen fungeren dan moet hij ze opstellen in onze nationale ronde (die mij dus verder weinig of niks doet).

    Overigens las ik vanmorgen nog iets interessanter en dat ga ik nu eens handig verbergen in dit topic.

    Door de perikelen van Astana zou het wel eens kunnen dat Contador op zeer korte termijn de ploeg zou verlaten voor Caisse D' Epargne.

    Armstrong zou op korte termijn de ploeg overnemen met zijn Livestrong en zou daarvoor 7 à 8 miljoen euro inbrengen om de rest van het seizoen te overbruggen.

    Dat zou betekenen dat grootverdiener Contador moet inleveren. Die zou daartoe niet bereid zijn. Dan is de win-winsituatie dat de ploeg Bruyneel vermlost wordt van het probleem Contador-Armstrong mbt de Tour en dat Caisse opnieuw een kopman zou hebben. Daar gat men er immers van uit dat Valv Piti niet zal kunnen starten in de TdF…

  • Glen

    Ze hopen dat Devolder nu niet zo snel uitgeblust gaat zijn.

    Ook al kan hij niet zoveel beginnen in de Tour, dit vergroot zijn kansen op een top 10 plaats wel.

  • Lek gereden,...

    Natuurlijk! Caisse zou de ideale ploeg voor Contador zijn en wat zou het mooi zijn om Leipheimer en Armstrong tégen Contador en Andy Schleck te zien rijden!

    Natuurlijk moet Valverde eerst geschorst worden maar dat komt wel goed,…

  • Dimetreo

    Het seizoen van Boonen is feitelijk al voorbij. Kan wellicht nog voor de groene trui gaan, maar dat is het wel. Sprints winnen is er niet meer bij.