Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boonen opnieuw betrapt!

  • Armand de las Cuevas

    BOONEN OPNIEUW BETRAPT OP COCAINEGEBRUIK

    HLN breaking news Tom Boonen is eind april, twee weken na zijn zegetocht in Parijs-Roubaix, opnieuw betrapt op cocaïne. Dat gebeurde net zoals vorig jaar tijdens een controle buiten competitie door de Vlaamse Gemeenschap meldt Het Laatste Nieuws. Jan Poels, procureur des konings van Turnhout, bevestigt het verhaal.

    Huiszoeking

    De resultaten van de positieve controle kwamen vorige dinsdag binnen bij de Vlaamse Gemeenschap. Omdat de controle buiten competitie gebeurde, kan die zelf geen sanctie opleggen. Maar in het kader van de drugswet bracht de Vlaamse Gemeenschap wel meteen het parket van Turnhout op de hoogte.

    Gisteren viel de federale politie op bevel van het gerecht binnen bij Boonen thuis. De renner werd ook al ondervraagd door de speurders.

    Deja vu

    Vorig jaar werd Tom Boonen bij een controle buiten competitie al eens door de Vlaamse Gemeenschap in mei betrapt op cocaïnegebruik. De renner beweerde in eerste instantie dat hij geflikt was op een terrasje: iemand had de coke in zijn drinken gedaan. Er volgde een gerechtelijk onderzoek, en haaranalyse bracht aan het licht dat de renner regelmatig cocaïne en XTC had gebruikt. Zijn cocaïnegebruike kostte Boonen vorig jaar zijn deelname aan de Ronde van Frankrijk.

    “Hij is al genoeg gestraft”

    Op 3 februari van dit jaar verleende de raadkamer van Turnhout Boonen de gunst van opschorting van uitspraak. Of: Boonen bekende schuld en werd schuldig bevonden, maar kreeg geen straf en moest zelfs niet voor de rechtbank verschijnen. “Hij is al genoeg gestraft”, oordeelde de rechter. “Door de mediatisering van de zaak, en omdat hij geweerd werd uit de Tour.”

    Voorwaarden geschonden

    Aan de opschorting waren wel voorwaarden verbonden, onder andere dat Tom Boonen geen drugs meer mocht gebruiken. Deed hij dat wel, dan dreigde zijn opschorting herzien te worden. Mits het gerechtelijk onderzoek de resultaten van de Vlaamse Gemeenschap zou bevestigen, heeft het gerecht in Turnhout nu gegronde redenen om de gunst van opschorting teniet te doen, en Tom Boonen zelfs ook voor de rechter te brengen voor de feiten van vorig jaar.

    Boonen heeft met zijn nieuwe betrapping opnieuw strafbare feiten gepleegd, wat neerkomt op recidivisme. Opschorting of uitstel lijkt dan erg onwaarschijnlijk. (hlnmontreal/mvl)

    Bron: HLN.be

  • Ron Meijers

    Jammer dat dit nieuws, waar of niet, de start van de Giro gaat overschaduwen. Mij kan het overigens geen reet bommen of Boonen af en toe een snuifje neemt… zijn zege in Parijs-Roubaix was magistraal.

  • Ron Meijers

    Eind april werd bij een controle buiten competitie opnieuw cocaïne aangetroffen in het lichaam van wielrenner Tom Boonen. Speurders hebben de ‘Bom van Balen’ ondervraagd en voerden vrijdag een huiszoeking uit in zijn woning.

    De Vlaamse Gemeenschap meldde aan het parket van Turnhout dat Boonen zo'n twee weken na Parijs-Roubaix betrapt werd op cocaïne.

    Als dat resultaat bevestigd wordt, dan heeft de Quick.Step-renner één van de hem door de rechtbank opgelegde voorwaarden geschonden. De man werd alvast ondervraagd. Gisteren vond er een inval plaats in zijn huis. Dat melden kranten van De Persgroep.

    Coke I

    Boonen werd vorig jaar, ook al buiten competitie, betrapt op het gebruik en bezit van cocaïne en xtc. De man ontkende eerst, maar uit een haaranalyse bleek dat hij meermaals drugs gebruikte.

    Boonen kreeg in die cocaïnezaak opschorting van straf en vermeed zo een doorverwijzing naar de correctionele rechtbank. De wielrenner moet zich wel aan enkele voorwaarden houden. Hij mag bijvoorbeeld geen drugs gebruiken.

    Coke II

    En daar knelt het schoentje. Die opschorting wordt wellicht herzien als het gerechtelijk onderzoek het positieve controleresultaat van eind april bevestigt.

    Tom Boonen zal zich mogelijk in beide dossiers moeten verantwoorden voor de rechtbank. Het is maar de vraag of hij opnieuw opschorting of uitstel van straf zal krijgen.

    Bron:

    GVA.be

  • gerd

    HLN is nu niet onmiddellijk de meest betrouwbare bron, maar ik ga er van uit dat dit klopt.

    Hoe dom van Boonen.

    Een nieuwe slag voor het wielrennen…

  • Dirk

    Zou hij niet aanstaande maandag aanwezig zijn bij Wilfred de Jong in Holland Sport ??

  • anton - Droomteam

    Ron Meijers laat het woord Magstraal er dan maar af wat de zege betreft Parijs _ Roubaix . Ik ben een leek wat Coke voor het lichaam inhoud ze zeggen dat er lichaamlijk geen winst is . Maar ik weet zelf dat je met drank op makkelijker over je grens gaat . en waarom zal dat dan met coke niet zijn en heeft hij daar extra kracht uit gevonden .

    Maar ja hij heeft zijn eigen mar brengt ook het weilrenen weer in een kwaad dacht ligt .

  • ik

    De erelijst van Boonen kan bij deze ook in de prullenmand.

  • daan bontempi

    tommeke, tommeke toch.

  • Raleigh

    Ron, hoe kun je dit nu zo stellen. Boonen is 1 van de meest aansprekende wielrenners van dit moment en wordt voor de 2e keer binnen een jaar betrapt op het gebruik van een middel dat ook als doping gekwalificeerd kan worden. En laat nou net doping 1 van de grote problemen van deze sport zijn.

    Het zal wel niet bij coke zijn gebleven, denk je wel? wordt tijd voor een schorsing van een jaar of 2.

  • Lucas

    Niet te gelóven..!

    Ik werd vanochtend wakker en het eerste wat ik dacht was: ha fijn, vandaag begint de Giro. Meteen daarna dacht ik, er zal ook wel weer op het laatst slecht nieuws opduiken, zoals zo vaak gebeurd in het verleden, vlak voor de start van een grote Ronde.

    TV aan, VRT teletekst aan en ja hoor..