Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Revalidatie Kurt Hovelynck

  • Sub Culture

    http://www.avs.be/documenten/video/vrijdag.asx

    vanaf 16.20 zie je Hovelynck spreken over zijn revalidatie.

    hoe jammer en hoe hard het ook klinkt, ik vrees niet dat we deze renner nog terug zullen zien in het peloton. als je de helft van je zintuigelijke vermogens hebt moeten inleveren lijkt mij dat vrij onwaarschijnlijk.

  • Leon

    Hovelynck: “Goed? Durf ik niet zeggen”

    Op 17 maart kwam Kurt Hovelynck zwaar ten val op training. De renner van Quick-Step lag drie weken in een coma en werkt nu aan zijn fysiek herstel.

    “Ik zou niet durven zeggen dat het goed gaat met mij”, zegt Hovelynck op AVS. “Als ik lang een helm draag, krijg ik veel pijn. Ik zie niets uit mijn ene oog, ik hoor niets uit één oor. Ik ruik niks meer en ik smaak niks meer. Maar als je ziet waar ik vandaan kom…”

    Hovelynck herinnert zich niets meer van zijn val. “Het was bijna afgelopen met mij. Ik mis nu nog stukken van mijn schedel en moet nog onder het mes.”

    “Durf nog niet denken aan comeback”

    “Zijn lichaam moet nog recupereren van alles. Op dit moment is er nog geen sprake van een echte conditie-opbouw”, zegt de kinesist van Kurt Hovelynck. Dat bevestigt de renner ook: “Aan een comeback durf ik nog niet te denken, mijn gezondheid komt op de eerste plaats.”

    (sporza)

  • Cyclad

    Ik ben al blij dat het met Kurt Hovelynck qua gezondheid de goede kant op gaat.

    Dat is nu het allerbelangrijkste.

    Of hij ooit weer op niveau terugkeert als wielrenner is op dit moment helemaal niet aan de orde.

  • Olano

    ongelooflijk, wat een verhaal!!! Hopelijk komt het allemaal weer goed z'n gezondheid, het fietsen is dan toch ineens ontzettend onbelangrijk!

    Succes Kurt!

  • Spolti

    Goed nieuws! Ik moet wel zeggen dat ik een vreemd, beetje ontoepasselijk gevoel kreeg toen hij zijn helm afzette… Ik kreeg vreemde rillingen door mijn lichaam! Het zag er niet lekker uit….

    Laat iedereen daarom nu asjeblieft altijd een helm op zetten als hij gaat trainen! Het word al tijden gezegd, maar doe het nu alsjeblieft ook gewoon… Als ik zeg dat diegene ´´oliedom´´ zijn die geen helm opzetten, heb ik nog niet de juiste bewoording kunnen vinden. Het is spelen met je leven, het hoeft maar één keer mis te gaan. En laat die profs daar nou eens mee beginnen! Dat zijn de rolmodellen voor de jonge rennertjes; de toekomst. Maar ook veel oudere ‘'zondagsrijders’' spiegelen zich maar al te vaak aan de profs. De profs moeten hun verantwoordelijkheid kennen!

  • Boris de Löwikfan

    Allereerst: ik hoop dat zijn revalidatie spoedig verloopt, iig fijn dat er vooruitgang in zit.

    Ten tweede: Ik begrijp dat er heel veel profs zijn die zonder helm trainen, iets wat ik totaal onbegrijpelijk vind (voorbeeldfunctie daarbuiten gelaten).

    Dat het te warm is, gaat kriebelen, pijn gaat doen, uitslag geeft, zicht of gehoor vermindert is natuurlijk zwaar vervelend, m.i. nog steeds geen reden om er zonder een te rijden. Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje…

    Maar wat ik niet begrijp, waarom doen de helmen fabricanten niks met deze info? Er is toch voor alles een oplossing?

    Groet

  • jv

    Boris,

    Hoe lang is het geleden dat je een helm op gehad hebt? En hoe oud was die helm.

    Er zijn tegenwoordig meer dan voldoende helmen die niet te warm zitten, niet kriebelen, geen pijn doen en nog meer van die verzinsels, maar dan moet je er wel meer dan 3 tientjes voor uit willen geven. Wie problemen heeft met verminderd gehoor ten gevolge van een helm kan beter ophouden met fietsen. En verminderd zicht dan heb je iets anders op je hoofd dan een goed passende fietshelm.

    En ja, een helm zit warm als je met 25 graden of meer de berg op moet, maar dat zit je shirtje ook.

  • Boris de Löwikfan

    ik ben het met je eens JV, maar vraag me echt af of dat het is dus vandaar mijn vraagstelling op die manier, om iets uit te sluiten.

    De laatste keer dat ik een helm ophad was afgelopen 21 mei, volgens de neuro chirurg vrij slim, anders zat ik nu in hetzelfde schuitje als Kurt of erger.

    Groet

  • jv

    Fijn te horen dat je bij een ongeval dus een helm op had. Een vorig topic over Kurt gaf ook een flinke discussie over de helm.

    Misschien, maar ik betwijfel het wel hoor, dat er vaker iets gepost moet worden van ongelukken waarbij een helm heel veel erger heeft voorkomen.

    En laten we eerlijk zijn, een helm kan veel, maar lang niet alles voorkomen

  • Boris de Löwikfan

    Idd, maar alles wat het helpt voorkomen is meegenomen. Ik zit echt vol onbegrip als ik renners zie die het risico nemen door zonder helm te rijden.

    Ik zal er binnenkort eens een topic over starten.

    Groet