Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Interview Vasseur

  • Arnold

    Maar is Vasseur dan geen voorzitter van de CPA (rennersvakbond)? Lijkt hij mij de geschikte man om eens wat harder op te treden!

  • gerd

    Stephan, als ik al zin heb gehad om het volledig over te typen (quod non) dan heb ik dat nu helemaal niet meer gezien het feit dat jij mijn integriteit hierover (en over wat nog meer) in twijfel trekt.

    Maar voor al de rest.

    Ik heb niet letterlijk geciteerd, d.w.z. dat ik niet woordelijk alles overgetypt heb wat in de krant stond. Degenen die mij wel vertrouwen kunnen er van op aan dat ik dit voor 95% letterlijk weergegeven heb.

    Om te late nzien dat ik ondanks mijn grote bek de kwaadtste niet ben zal ik een paar mensen hier met plezier geven wat ze vragen, nl. de 100% letterlijke passage (ik stel voor dat Stephan ter controle in de wagen springt en bij boekhandel Nelly in de Provinciestraat in Duffel een exemplaar van De Morgen komt halen - Stephan kan ook een gerechtsdeurwaarder inschakelen).

    Ik citeer:

    “Ik denk dat renners niet goed worden beschermd in de dopingbestrijding. Het principe dat een tegenexpertise in hetzelfde lab moet gebeuren, vind ik niet correct. Neem nu Landis in 2006. Vandaag is Landis dood en het wielrennen heeft zwaar geleden, maar heel wat kenners waren niet overtuigd van de bewijslast tegen Landis. U ook niet ? Voilà, ik ook niet. Alleen moest hij de tegenexpertise ondergaan in hetzelfde lab. Dus was hij weer positief. Het gaat wel om geijkte machinerie en het ene lab is niet het andere hebben we al gemerkt.”

    Einde citaat.

    En nog eentje om het af te leren (letterlijk Stephan jongen):

    “Loopt in het voetbal iets mis, dan is het de schuld van de trainer, ook in gevallen van doping. Of van de clubarts. Het peloton heeft de gewoonte de vuile was heel snel buiten te hangen en vervolgens het hele melkwegstelsel erop te wijzen waar die was precies hangt. Dat is niet bij voorbaat fout, maar vaak hebben de luidste roepers het meeste boter op het hoofd. Sella heeft oot Ricco bekritiseerd en nadien bleek Sella (Giro 2008, HV) zelf positief.”

    “Jerome Pineau riep drie jaar geleden dat Fransen die bij een buitenlandse ploeg gingen rijden, op zoek waren naar manieren om zich te doperen. Hij had het over mij. Wie rijdt nu bij Quickstep ? jerome Pineau, juist.”

    “Sinds 1999 roept het wielrenne elk jaar dat er nieuwe maatregelen zijn die het doperen extra moeilijk maken. Het is beter niet te roepen, want elk jar zijn er dopinggevallen, die de sport in diskrediet brengen. Hoczer was fier dat hij lid was van de club van sportdirecteurs voor een schone wielersport en wie is het zwaarst getroffen ? Holczer en Gerolsteiner. Schumacher, Rebellin en Kohl: toch een beetje veel voor een ploeg. Twee mogelijkheden heb je dan. Of de ploeg heeft de producten ter beschikking gesteld, maar daar geloof ik vandaag niet meer in. Of het management was onbekwaam: het keek de andere kant op, of kent niets van het dopingprobleem.”

    Tenslotte nog iets om Mazter een plezier te doen (ben eens benieuwd hoe hij hiermee zal omgaan).

    “De veligheid is bij de CPA daarom één van onze prioriteiten. Als wij protesteren bij de organisator van de Giro over de onmogelijke verplaatsingen, dan leest hij onze opmerkingen en doet er verder niets mee. Italië heeft een traditie met onmogelijke aankomsten. Of bovenaan op een berg waar je alleen maar met een mountainbike kunt komen, of in een dorpje na een gevaarlijke brede afdaling die ineens overgaat in een smal steegje. Alles hebben we daar gezien.”

    “ Tegenwoordig kunnen de renners een formulier online invullen over de werkvoorwaarden in de wedstrijden. Ik kan u melden, op basis van de formulieren, dat er met Parijs-Roubaix echt wel iets aan de hand was met de belgische supporters. Dat moet volgend jaar anders. Veel respect voor Tom Boonen (o ironie, Gerd), maar ik denk dat pozzato is gehinderd.”

    Met heel veel plezier overgetikt (maar dus niet alles).

    Het zou mij plezieren mochten er eens geen ondankbare reacties komen. Bij voorbaat hartelijk dank.

  • Robobas

    Bedankt Gerd, much appreciated!

  • Cyclad

    Mooi, gerd. Maar jongen, voel je toch niet zo aangevallen!

  • Stephan

    Gerdje, voel je toch niet zo aangevallen, want zo bedoelde ik het niet.

    Ik heb gezegt: Zolang er enige invloed van jou hierin is geweest is het bijvoorbaat al onbetrouwbaar.

    Ik had dit beter even anders kunnen verwoorden want ik wilde jou niet persoonlijk aanvallen. Alle interviews die niet letterlijk worden overgenomen zijn voor mij onbetrouwbaar, dus niet alleen in jou geval, mocht ik je dat hebben laten denken.

  • arend appelberg

    god een internet ego. die had ik ook toen ik 13 was.

    verder. landis is onschuldig en zwaar genaaid. ik vind het nog altijd vreselijk dat een van de grootste sportprestaties uit de menselijke geschiedenis zo bevuilt is geraakt.

  • JJMancebo

    Wel eens nagedacht over de invloed van de journalist, wie zegt dat die het letterlijk opschrijft ;)

  • JasperK

    ''god een internet ego. die had ik ook toen ik 13 was.''

    Wat is er het laatste jaar dan verandert?

  • Lucas

    Altijd leuk om te zien dat ik het eens een keer - wat Landis betreft - volledig met je eens ben.. ;-)

  • Cyclad

    Je zegt het wat anders dan ik het zeg, maar ik ben het voor 100% met je eens wat Landis betreft.