Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ploegentijdrit mogelijkheden Lotto in de Tour

  • ik

    Wat zijn de mogelijkheden van deze ploeg. In het verleden deed Lotto vaak voor spek en bonen mee. Maar met Evans, Vansummeren, Hoste, Dekker, Lang en Jurgen VDB toch veel potentieel voor een ploegentijdrit niet?

  • Ali w

    ja

  • DutchSL

    Ze kunnen 4e of 14e of alles daar tussen in worden, net zoals Rabobank overigens.

  • Goozzer

    Toch Rabobank niet te veel onderschatten. Ze rijden vandaag al een zeer aardige ploegentijdrit én dat zonder 3 van hun beste 4 tijdrijders (Gesink, Clement, Posthuma). Tel daar nog minimaal één meer-geschikte ‘hardrijder’ bij (Tankink, Niermann, Moerenhout o.i.d.) en je hebt een toch een zéér goed team, mijns inziens. Zeker top 5 kandidaat…

  • DutchSL

    Garmin zit weinig rek in, maar is al heel sterk. Columbia en Astana zijn al sterk en hebben ook nog wat rennes in het vat om nog sterker te worden. Saxobank gaat ook nog flink sterker worden.

    Die vier gaan zo goed als zeker top vijf rijden. Lotto en Rabo horen tot een groep van zes a acht ploegen die zich er tussen kunnen nestelen, maar ook zomaar buiten de top tien kunnen vallen.

  • JW

    Dacht ik ook. Als je die drie er vandaag nog bij had gehad hadden ze het Columbia beslist moeilijk kunnen maken. Ook Astana zal in de Tour nog sterker voor de dag gaan komen.

    De Lottoploeg lijkt me niet in staat de top-vijf te halen.

  • Boris de Löwikfan

    In het verleden deed Lotto vaak voor spek en bonen mee.

    Is vandaag nu al het verleden?

    groet

  • Kraus

    Met een minder team wel ja. Maar als Rabobank en Silence op volle oorlogssterkte aantreden, dan zit er zeker top-5 in.

  • ik

    Het verleden is al datgene wat geweest is.

  • Stephan

    Ik zie het toch wat minder zonnig in voor Silence.

    Alleen Evans en Dekker zijn echt goede tijdrijders. VdB zit daar toch wel een niveau onder en ook Hoste lijkt niet meer zo sterk als een aantal jaren geleden. Ik zie het met dekker wel goed komen dus hebben ze inderdaad 4 sterke tijdrijders + een hardrijder als Vansummeren.

    Er hoeft echter maar 1 wat minder in vorm te zijn of andere problemen hebben en dan hebben ze al een veel mindere selectie.

    Van Lang verwacht ik helemaal niets. Vorige week in Romandië tijdens de ploegentijdrit er keihard als 1e afgereden van de ploeg. Tot nu toe heeft hij nog helemaal niets laten zien wat leek op de tijdritten die hij vroeger heeft gereden.