Tjonge jonge, wat een wielerprofeten zijn het hier zeg…
Kennelijk weet iedereen hier hoe de wielertoekomst er uit gaat zien en hoe renners zich in deze toekomst gaan ontwikkelen.
Wat ik echter gemist heb is één woordje!
Slechts een woordje maakt voor mij het verschil tussen een geslaagde of niet geslaagde wedstrijd.
“PLEZIER”, heren!!!
Plezier dat de rennertjes/stertjes hebben tijdens het beoefenen van de zware sport die wielrennen nog steeds is.
Wat maakt het nou uit of de ene renner de andere renner in de sprint de das omdoet??
Of dat de ene renner wel een aanvaller is en de andere afwacht tot de sprint??
Elke wedstrijd wordt immers toch alleen maar “gewonnen”???
De eerste wint van de tweede, de tweede van de derde, de derde van de vierde, enz., enz..
Echter als ik de mening hier zo zie dan weten jullie nu al wie er in de toekomst de grote kampioenen gaan worden.
Hoezo, “een sterkere of zwakkere generatie nieuwelingen of junioren dan verleden jaar”???
Wie een dergelijke mening heeft over sporters, die amper 18 jaar oud zijn, dan vind ik jullie duidelijk van de pot gerukt.
Nogmaals heren, “PLEZIER”, daar zou het in deze leeftijd om moeten gaan, terwijl jullie het hier alleen maar aan “winnen” of “verliezen” hebben.
Een schande (!!!), dat vind ik het!!
Als alle Nederlandse nieuwelingen- en junioren-begeleiders deze mening hebben, dan kunnen we net zo goed het wielerboek dicht doen en gaan sjoelen of klaverjassen!!
Gelukkig weet ik dat er ook nog begeleiders zijn die gewoon “gezellig” met een groepje renners stad en land afrijden om hun pupillen op een gezonde manier de kneepjes van het wielrennen te leren.
En daar hoort nou eenmaal het leren verliezen ook bij, evanals het “leren” winnen.
Heren herpak uzelf en wordt weer gewoon de wielerliefhebber die jullie kennelijk vroeger waren en verwacht van onze toekomstige kampioenen op deze jonge leeftijd a.u.b. geen wonderen die ze toch niet waar kunnen maken.
Mvrgr,
Kenner (die in het begin zo vaak “mocht” verliezen, om later (toen hij groot en sterk was…) aan de overwinningsbloemen te mogen ruiken)