Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

setje klimwielen

  • Aimer Z.

    Ik ben op zoek naar een betaalbaar setje klimwielen. Enkele suggesties?

    Losse naven met velgen en spaken is ook goed, zet ik ze zelf wel in mekaar. Alles wel zo licht mogelijk.

  • Harrie

    Misschien mag je de ADA's van Hamilton wel even lenen. Hij heeft ze voorlopig toch niet nodig.

  • Kenner

    Vergeet voor je gaat klimmen vooral niet naar het toilet te gaan!

    Moet je kijken hoeveel gewicht je dan bespaart…

    Mvrgr,

    Kenner (met nog steeds een heel gezonde stoelgang…)

  • Bou

    Kenner schreef:

    >

    > Vergeet voor je gaat klimmen vooral niet naar het toilet te

    > gaan!

    > Moet je kijken hoeveel gewicht je dan bespaart…

    >

    > Mvrgr,

    > Kenner (met nog steeds een heel gezonde stoelgang…)

    Hallo Kenner,

    Stopte jij daarvoor langs de kant van de weg, ook in de koers?

    Want als je in je broek @!#$ heeft het nog geen zin, natuurlijk ;-)

    Gr, Bou

  • Outsider

    En als je aan de klim begint niet vergeten om je bidon achter in je zak te steken!

  • chriz

    1 tip: Chrisking naven, zeker fuckin duur maar tis n investering. Veel lichter dan dura-ace of record en vele malen beter!! Enn 5 jaar garantie

  • Bou

    Outsider schreef:

    >

    > En als je aan de klim begint niet vergeten om je bidon achter

    > in je zak te steken!

    Wordt je fiets lichter van!

  • Niek

    Chis king naven zijn niet superlicht!!!

    Naast het gewicht zou ik persoonlijk ook kijken naar strakke wielen, daarnaast moet het er ook nog een beetje uitzien.

    Bijvoorbeeld de Mavic Xsyrium SL wielen. Licht (niet de lichtste), strak en supergaaf. Voor meer geld kun je natuurlijk nog lichtere wielen krijgen, maar beter?

    Succes

  • Kobe

    Bij CSC rijden ze inderdaad op ADA's volgens mij, daar kijken ze niet op een paar duizend euro meer of minder. Meneer Armstrong vond echter vorig jaar dat Cees Beers wel zo'n setje voor hem mocht bouwen van, maar Cees is een echte nuchtere Hollander en die zei, dat is dan 8000,- (of wat die dingen ook kosten).

    Maar meneer vond dat hij wel gratis met zo'n setje zou mogen rijden, maar dat ging dus mooi niet door. Vandaar dat Lance vorig jaar in Zwitserland op de Lightweights reed, dat is de oude versie van de ADA's dus niet met die vernieuwde patenten voor de spaken etc.

    Het kan trouwens nog lichter dan de 955 gram van een setje ADA wieltjes.

    In Blerick bij Moosehead hebben ze een setje van ik meen 860 gram, met LEW velgen (190 gr per stuk) en de lichtste Tune naven met 20 titanium spaken voor en ik meen 24 achter.

  • Kobe

    Chris King is zeer duurzaam, mooi, maar zeker niet licht.

    Haal gewoon een setje Tune naven (www.tunecomp.com) cx-ray spaken en open pro velgen. Ben zelf trouwens ook van plan een licht wielen setje op te bouwen, maar dan met Velocity Aerohead velgen (400 gr), maar daar is een beetje moeilijk aan te komen in de benelux. Want dan zou ik een setje wielen kunnen bouwen die ruim 200 gram lichter zijn de Ksyriums SL en voor mij goedkoper dan de standaard Ksyriums.