Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

saeco niet; mapei wel?

  • Tamara

    Saeco mag van de societe du Tour de France vanwege het doping-verhaal-Simoni niet meedoen met de Tour. heb ik geen kritiek over, doping moet uit de sport,

    maar

    waarom staat Mapei dan nog wel op de deelnemerslijst terwijl zij met Garzelli in dezelfde Giro ook ‘gepakt’ zijn.?

    weet iemand hier een antwoord op, of heb ik nu slapende honden wakker gemaakt..

    groetjes Tamara

  • rikkie

    Saeco mocht heen op basis van een wild-card die de Societe zelf mocht verdelen. Mapei heeft zichzelf via de UCI regels (eerste 16) geplaats een daar heeft de tour dus niets over te zeggen.

  • Wouter

    Volgens mij heeft dat er toch niets mee te maken. Elke ploeg die aan de tour deelneemt moet er een zijn van onbesproken gedrag en zich houden aan een soort van ploegen statuut met wat gouden regels of zoiets. (volgens de STdF) Als Mapei zich niet aan/met het regelement van die ronde kan houden/toestemmen dan heeft volgens mij de Tour wel het recht om dan deelname te weigeren.

    Voor niet al te veel discussie over botstende regels (Top 10 verzekert van deelname en stauten van de Topur) te krijgen mag de UCI ook wel van zich laten horen wat in dit soort situaties de te volgen procedures zijn.

  • Bou

    Wat Rikkie schrijft is inderdaad de uitleg van Leblanc, volgens mij.

    Maar inconsequent is het wel: dopinggebruik=dopinggebruik, genoeg UCI punten of niet genoeg UCI punten.

    Wouter schreef:

    >

    > Volgens mij heeft dat er toch niets mee te maken. Elke ploeg

    > die aan de tour deelneemt moet er een zijn van onbesproken

    > gedrag en zich houden aan een soort van ploegen statuut met

    > wat gouden regels of zoiets. (volgens de STdF) Als Mapei zich

    > niet aan/met het regelement van die ronde kan

    > houden/toestemmen dan heeft volgens mij de Tour wel het recht

    > om dan deelname te weigeren.

    >

    > Voor niet al te veel discussie over botstende regels (Top 10

    > verzekert van deelname en stauten van de Topur) te krijgen

    > mag de UCI ook wel van zich laten horen wat in dit soort

    > situaties de te volgen procedures zijn.

  • Iron William

    Wat Rikkie schrijft is juist. De UCI heeft de organisatoren van de Grand Tours verplicht de Top 16 uit te nodigen.

    Monsieur Leblanc maakt zijn eigen z.g. “ethische en sportieve” regels daaraan ondergeschikt.

    Het komt hem goed uit want, vergeet niet ………. uit de vele reacties die ik heb gekregen n.a.v. mijn commentaar is deze het meest duidelijk:

    Mapei is the leader in (Italian) cycling. It rules anything in Italy (and you cannot kill the hen with the golden eggs).

  • john beton

    Ik heb het hier tijdens de giro ook al over gehad en moet nu inderdaad vaststellen dat sponsor Mapei net iets te veel belangen heeft om zo maar uit de Tour te worden gekegeld. Leblanc kan natuurlijk voor het oog van de camera niet toegeven dat geld belangrijker is dan een schone sport en zal er dus wel weer en draai aan geven als deze vraag hem wordt voorgelegd. Gefeliciteerd, Jean-Marie, klets maat wat verder.

  • siegfried

    Met geld bereik je veel.

  • Gerd

    Je zou inderdaad kunnen spreken van een dubbele moraal ivm Mapei/Saeco.

    Toch moet je toegeven dat er duidelijk een reukje zit aan de twee dopinggevallen van Mapei…

    Mischien kregen ze wel het voordeel van de twijfel…

    En wat dan de selectie van Jean Delatour betreft, topsport is big business en dus so wie so niet eerlijk…

    Ik had ook liever Coast gezien maar het is niet anders…

  • Marijke

    of Phonak

  • Bassolo

    Persoonlijk vindt ik Fassa Bortolo een grotere ploeg dan Mapei