Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Resume, afsluitende reactie

• Rob Peters

Beste mensen,

Op mijn bericht onder de kop “Bjorn, Axa en ”de geest“” heb ik onverwacht veel reacties gekregen. De reacties van eventuele Axa-renners kan ik goed begrijpen, het feit dat hetgeen ik vermeld heb 10 jaar geleden is doet niet ter zake. De achterliggende gedachte van mijn opmerking is dat er om de wielrenwereld een waas van geheimzinnigheid en taboe hangt over het gebruik van prestatieverhogende middelen. Ik denk namelijk dat dit een van de hoofdredenen is waarom deze mooie sport keer op keer in een kwaad daglicht komt te staan.

Natuurlijk zijn er mensen die de heer welling hoog hebben zitten, dat wil niet per definitie zeggen dat ik ongelijk heb of sta te liegen. Ik ben te allen tijde bereid om een open discussie te voeren over dit onderwerp, op bepaalde uitlokkende reacties kan ik gezien de ernst van dit onderwerp niet reageren daar dit zal verzanden in het eindeloos gooien van modder naar elkaar. Er wordt enigzins negatief gereageerd op het feit dat ik hier een bepaalde naam noem, wees blij dat er eindelijk iemand iets meer zegt dan de gemiddelde ex-wielrenner. Wat mij persoonlijk betreft heeft de heer welling dit puur aan zichzelf te danken.

Uiteraard is mijn naam niet Harold van Lingen, achteraf had ik dit misschien ook niet moeten doen, mijn excuus hiervoor. Uiteindelijk kent u mijn naam wel, in tegenstelling tot enkele andere discussieleden. Maar laat ik duidelijk wezen: niet shoeft. Buiten het morele heb ik geen enkel belang meer in de wielersport, daarom vindt ik naam en toenaam van discussieleden van ondergeschikt belang.

In het algemeen het volgende:

Ik vindt het zeer verdacht dat beroepsrenners van tegenwoordig niet nadrukkelijker en krachtiger in verweer komen tegen collega's die betrapt worden en als het ware broodroof hebben gepleegd. Sponsors zien hun naam niet graag gebonden aan dergelijke praktijken, ook op dit gebied kunnen de huidige beroepsrenners meer van zich laten spreken en actie ondernemen. Het gaat tenslotte over de toekomst van deze uitermate geweldige sport. Dopinggebruik is als het ware een “cultuur” binnen het wielrennen, dit dient van jongs af aan uitgebannen te worden. Ik ben dan ook een fel tegenstander van het geruik van diverse preparaten op jonge leeftijd. De drempel wordt hoe dan ook verlaagd door zaken als, de dopingcultuur en de openheid die ontbreekt over het eventuele gebruik.

Daar komt bij dat men het onterecht vindt dat er bepaalde zaken op de dopinglijst staan, dit is terecht opgemerkt. Schijnbaar is de mening in het peloton erg verdeeld, ik kan me voorstellen dat de beroepsrenners een voldoende sterk collectief vormen om hier iets tegen te doen. Daadkrachtige acties blijven simpelweg uit. Ik concludeer dan ook dat de heren beroepsrenners als collectief hun verantwoording ontlopen. Ik hoop dat de werkelijke reden niet is waar ik zelf aan zit te denken.

Voor verdere informatie: lees het boek van Willy Voet en bekijk de kro documentaire maar eens.

Met vriendelijke groet,

Rob Peters

• John

Beste Rob

Oké ik ben het voor 98 % met je eens.

Maar ik vraag je alleen maar 1 ding. Ga geen namen noemen en iets roepen

waar je mensen beschadigd. Dit is niet positief voor de renner de ploegleider

en al helemaal niet voor een sponsor.

En bedankt voor je reactie.

De wielersport zal volgend jaar weer van John van den Berg vernemen.

Ik ben weer “redelijk”op de weg terug en volgend jaar wil deze jongen toch

weer een nummer gaan halen.

Groeten

John van den Berg

• Wouter

"Maar ik vraag je alleen maar 1 ding. Ga geen namen noemen en iets roepen

waar je mensen beschadigd. Dit is niet positief voor de renner de ploegleider

en al helemaal niet voor een sponsor."

Maar wat moet je dan? Als je iets uit eigen ervaring verteld is het toch niet meer dan logisch dat je dan niet alles in het vage laat. Anders kun je naar mijn idee beter niks roepen. Ik weet ook niet of het waar is wat die Rob Peters zegt maar aangezien het niet om een enkel kreet ging maar later toch om een meer conkreet verhaal zal er toch wel iets van waar zijn. En als je dan met zo'n verhaal naar buiten komt moet je wél zeggen wie het betreft anders is zo'n verhaal helemaal niet serieus te nemen.

• klaasvaak

Hoi Rob,

goede redevoering met en duidelijk standpunt. Ik ben het niet met alles een maar dat zijn kleine dingen die inherent aan dit onderwerp zijn.

Naar mijn mening mag je zo veel namen noemen als je wilt, als je het maar zelf heb ervaren, en niet van horen zeggen heb. Ik denk ook dat namen noemen nodig is om ervoor te zorgen dat er echt iets gebeurt. Maar als je iets roept zorg er wel voor dat je er zeker van bent, zodat er geen onschuldige moeten boeten. Maar ik heb zomaar het idee dat je er redelijk zeker van bent.

Het probleem is dat alles snel weer vergeten wordt

• Pistier

Opzouten klootviool. Ben je inmiddels spoegzat met je schijnheilige nep-sympathieke toontje.

Pistier

• Rik

Ik heb waardering voor de toonzetting van dit epistel. Maar je hebt je eigen glazen al ingegooid door de woeste en ongenuanceerde beschuldiging waarmee je deze polemiek gisteren hebt ingezet. Dat maakt een verdere inhoudelijke discussie behoorlijk onmogelijk. Ik vind dat oprecht jammer van dit discussieonderwerp.

• Marco

Ik dacht me eerst buiten deze discussie te houden, maar wil toch even reageren.

Het onderwerp doping & andere prestatiebevorderende middelen mag hier zeker behandeld worden, dat hoort nu eenmaal bij topsport.

De discussiemethode is hier echter totaal onjuist.

a. de discussie start met een beschuldiging aan een hier niet op het forum schrijvende persoon op basis van een persoonlijke ervaring van jaren geleden.

b. de auteur post eerst anoniem, en geeft vervolgens als toppunt van lafheid andermans naam op!

Vervolgens is het excuus dit:

Uiteraard is mijn naam niet (…), achteraf had ik dit misschien ook niet moeten doen, mijn excuus hiervoor. Uiteindelijk kent u mijn naam wel, in tegenstelling tot enkele andere discussieleden. ''

Dit vereist toch een reactie:

- achteraf misschien niet een valse naam opgeven? Misschien? ZEKER geen valse naam opgeven bij persoonlijk beschuldigingen!

- ‘'in tegenstelling tot enkele andere discussieleden’ .. Verschil is wel dat niet iedereen hier komt (gelukkig maar) om mensen persoonlijk zwart te maken. Om hier je tourpoeltje te bespreken hoef ik echt niet je CV te weten, maar om personen te beschuldigen … dan wel.

Kortom, hoewel het thema misschien juist is kan ik de verhaaltjes van deze Rob Peters niet serieus nemen door de laffe manier van discussieren.

Marco

• Kobe

Ik sluit me helemaal bij Marco aan. Wil nog een ding toevoegen. Na de 50+ van Cornelissen waren er meteen ook andere geruchten in het peloton. Wat Leon elders al aangeeft is het niet verstandig om elk gerucht zo maar wild op het forum te gooien.

Trouwens was Rob Peters ook niet degene die een paar weken geleden z'n natte dromen over SvA niet prive kon houden en dat ook continu op dit forum duidelijk moest maken?

• SUPERGROVER

Jongens,

EN nu is het genoeg geweest,KAPPEN.

ga trainen/rusten/``verzorgen``/mare in ieder geval doe iets nuttigs.

groeten,

enne wie wint in zeeuws-vlaanderen dit weekend???????

• John

Oké vanavond 7 uur brug v Ewijk. Dan een klein rondje om de beentjes los te maken. Koersen zit er nog niet in eerst weer een jaartje trainen. EN AFGELOPEN DUS NU MET ZEIKEN OVER ALLES