Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Resume, afsluitende reactie

• Frank

Ik herken hierin een reeds beproefde methode van de problemen uit de weg gaan. Dacht dat we dat na 15 mei anders gingen doen.

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom als je een mening hebt over een dopingzondaar (die nog daadwerkelijk positief bevonden is ook) je onmiddelijk wordt verketterd als zijnde een gefrusteerde fatsige oud renner.

En kun je wel blijkbaar zonder dat dit enige reacties oproept, zonder enig bewijs oud-winnaars van de tijdrit in het zeeuws vlaams wielerweekend beschuldigen van tijdritfraude?

• Wouter

Precies, elke keer dat het over doping gaat komen allerlei mensen in opstand dat het onderwerp doping überhaupt aangesneden wordt. Dan komen er altijd reacties van (vooral van de (ex)renners): geen bewijs, je beschadigd mensen, je weet er helemaal niks van en stoppen met deze discussie. Dit bewijst nog maar eens dat er nog en heel groot taboe rust op deze problematiek.

Ik denk dat het goed zo zijn dat het wielrennen als eerste sport openheid van zaken geeft en het onderwerp bespreekbaar maakt. Dan krijg je hopelijk een soort domino effect dat ook andere sporten eens openheid van zaken geven. Bijv bij sporten als Tennis, Voetbal en Hardlopen (atletiek). Deze sporten hebben namelijk al eerder het wielrennen gevolgd met betrekking tot controles. Deze zijn in deze sporten nu ook strenger.

Dus als het wielrennen nu eens inzicht geeft in de verzorging zie ik dat zeker ook bij andere sporten gebeuren. Op de lange termijn kan dat de sport alleen maar ten goede komen.

Laten we vooral de proberen de discussie te blijven voeren en niet de zwijgen over een groot (gezondheids) probleem.

• Pistier

Discussies zijn geen probleem, zo maar iets roepen over mensen wel. Als je iets serieus te melden hebt moet je dat doen. Maar mensen in opspraak brengen zonder enige onderbouwing is laf en kortzichtig. Bovendien kunnen betreffende personen geen weerwoord geven.

Pistier