Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Durand nog altijd niet versleten

• Wouter

Jacky Durand heeft vandaag een dubbelslag geslagen: hij wint de etappe voor Alexis Rodriquez van Kelme en staat nu 1e in het algemeen klassement.

Hij is het nog duidelijk niet verleerd. Hij heeft weer de hel dag voorop gereden in een door hem opgezette monsterontsnapping. Ze hebben samen meer dan 13 minuten gehad. Het peloton strand uiteindelijk op meer dan een minuut.

Dit bewijst maar eens dat bij gebrek aan voldoende sprintersploegen (en solidariteit naar die ploegen, zoals de Giro waar de vlakke etappes echt op slot zaten) het nog altijd mogelijk is om weg te raken in een belangrijke koers.

Ook mijn eerdere scepis naar de verkiezing van FDJ voor de Tour moet ik zeker na de afgelopen dagen bijstellen. Deze ploeg heeft met Cooke, Mc Gee, Durand, Casper, Casar en Nazon zeker wat te zoeken in de Tour.

• siegfried

en die plaats verdiende die ploeg ook al een maand geleden hoor. Het zit daar vol met jonge talenten. Zij hebben vanaf het begin van het wielerseizoen geknokt voor een wild card. dat kun je niet van Jean Delatour zeggen.

• Wouter

En wie werd er derde? Juist ja: Nederlands beste sprinter. Stefan van Dijk.

• Bou

Ik ben er effe uit.

Over welk rondje gaat dit?

Wouter schreef:

>

> Jacky Durand heeft vandaag een dubbelslag geslagen: hij wint

> de etappe voor Alexis Rodriquez van Kelme en staat nu 1e in

> het algemeen klassement.

>

> Hij is het nog duidelijk niet verleerd. Hij heeft weer de hel

> dag voorop gereden in een door hem opgezette

> monsterontsnapping. Ze hebben samen meer dan 13 minuten

> gehad. Het peloton strand uiteindelijk op meer dan een minuut.

>

> Dit bewijst maar eens dat bij gebrek aan voldoende

> sprintersploegen (en solidariteit naar die ploegen, zoals de

> Giro waar de vlakke etappes echt op slot zaten) het nog

> altijd mogelijk is om weg te raken in een belangrijke koers.

>

> Ook mijn eerdere scepis naar de verkiezing van FDJ voor de

> Tour moet ik zeker na de afgelopen dagen bijstellen. Deze

> ploeg heeft met Cooke, Mc Gee, Durand, Casper, Casar en Nazon

> zeker wat te zoeken in de Tour.

• Ad

't Gaat over de Dauphiné Liberé.

Jammer voor Stefan, hij had een beste kans op de dagzege gehad als het peloton de vluchters nog had ingerekend.

Maar ja, Jacky Durand is één van de weinigen die een dergelijke vlucht tot een goed einde kan brengen.

Het zal me niet verbazen als de sprintersploegen zich vergist hebben in de taaiheid van Jacky….