Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

NEO-wedstrijden

• ............

Nadat we een aantal discussies geleden alle namen van de dames hebben gezien, werd het mij duidelijk dat er hier redelijk wat neo dames bijzitten. Daarom vroeg ik mij af waarom er wel een neo-competitie is voor mannen, maar niet voor dames. Want volgens mij is er best wel animo onder de dames om dit te hebben.

En nu mogen jullie ook best wel een keer reageren op een discussie die over dames gaat en niet denken o het zijn dames dus laat maar zitten…..

ik ben benieuwd………

• Janneman

Op zich ben ik het wel met je eens, maar aan de andere kant zijn er relatief gezien maar weinig wielrennende dames, dus het zal moeilijk worden om behoorlijke deelnemersvelden te krijgen. Het zou wel mooi zijn als er wat meer wedstrijden voor de Dames georganiseerd werden.

• Kobe

Dat komt omdat dames eerder uitgegroeid zijn, daardoor worden in bijna elke sport de meisjes eerder dame dan de jochies heer. Dus waarom zou je dan bij het wielrennen wel een aparte (overbodige) neo dames categorie hebben??

• Gerard

Kobe, toch is dat niet zo een sterk argument. Bij het consequent doorvoeren van je redenering zou dit betekenen dat de Neo groep bij de damens bijvoobeeld zou lopen van 17 t/m 20 of 21 jaar. Niet dat je die “klasse” helemaal zal overslaan.

• Maarten

Zeker een Neo-competitie met 30 deelneemsters……nee dat is de moeite!

• pipo de clown

Mogen ze de structuur eerst wel eens aanpakken, bij de Neo's zit dat ook nog steeds niet oke

• L'Higer

Om een representatief deelnemersveld te krijgen kunnen er ook junior-dames meedoen zodat je toch een kwanti- en kwalitatief deelnemersveld hebt. Als deze wedstrijd goed in het programma zou staan (niet tegelijk met iets anders) zijn er voldoende dames onder 23!