Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Aanvraag Belgische wedstrijden!

• rene

Wat in de Wieler Revue Nationaal vermeld stond, dat het de Belgische Bond was die met dat idee kwam is niet waar! Het komt van de consul van district Limburg! Ik vind het nog steeds echte onzin, ik rijd regelmatig in het buitenland. In Belgie zeggen ze dat het al afgeschaft gaat worden. (Weet iemand meer?)

Maar iedereen die tegen de aanvraag is moet hier even reageren ! Of een mailtje sturen, zodat we alle reacties naar de KNWU kunnen doorgeven en die de regel weer áf kunnen schaffén'.

HET MOET TENSLOTTE AFGELOPEN ZIJN!

• renner

Heb afgelopen zondag in België gereden er werd niet naar de toestemming gevraagd, hoewel ik die wel had

• DvO

Ik vind het grote onzin! Maar ik reed twee weken geleden ook in Belgie, er werd wel om gevraagd maar bij mij sotnd er alleen mijn club naam op, de andere nederlanders hadden hun eigen naam op staan, ik vind het daarom ook stom dat niet iedereen dan dezelfde aanvraag heeft, maar ja, het zal aan mij liggen, ik hoop dat er veel reageren en dat het zo afgelopen is.

Gegroet,

Dennis van O.

• Ploegmaat

Het is ook de grootste onzin, waarom niet gewoon alleen de ouderwetse en handige kalenderkaart en niet dat gezwets met aanvragen. Als je de dag voor de koers beslist om die wedstrijd te gaan rijden gaat het al niet meer. En in Nederland zijn er soms in een weekend ook helemaal geen koersen, wat ook belachelijk is. Ik weet niet wat die consul van Limburg heeft gemotiveerd om dit in te voeren maar ik hoop dat ze die man snel aan zijn verstand brengen dat het nergens op slaat.

gegroet Ploegmaat

• MoutainMike

Welk E-mail adress heeft die gast uit limburg. ken ik effe 100 emails sturen met protest.

DE STAKKER

• jeroen

Hoiiiiiiii

Ja klopt komt van die idioot uit limburg die vent denk dat hij het buskruituit gevonden heeft maar in belgie zal het wel terug gedraait worden ze vinden het belachelijk dat een ollander dit weer heeft gedaan.

groeten

Jeroen

• Johan

Dat renners niet blij zijn met deze regeling is inmiddels wel duidelijk. Wie er om gevraagd heeft of waarom de regeling is ingevoerd is mij niet bekend. Ik kan me wel een reden bedenken waarom het gebeurd is. Ik ben van mening dat een Nederlandse renner of renster, indien er in Nederland wedstrijden zijn, ergens in het land moet gaan rijden. Zijn er in Nederland geen wedstrijden (zoals bijv. regelmatig voor Nieuwelingen(dames) en Junioren(dames) het geval is) dan is er niets op tegen om in België te rijden.

Wat al een aantal seizoenen aan de hand is is dat Nederlandse licentiehouders/-sters (massaal) in België gaan rijden terwijl er voor hun eigen categorie wedstrijden

in Nederland zijn. Een gevolg is dus dat bij Nederlandse wedstrijden minder

renners aan de start staan. Dit is niet leuk voor de Nederlandse organisaties die

hun best doen om wedstrijden te organiseren. Een keer wat minder renners/-sters

aan de start t.o.v. het jaar ervoor is niet zo'n probleem maar een paar jaar achter elkaar wordt minder leuk. Voor een organisatie om de motivatie op te brengen om iets te blijven organiseren maar ook voor sponsors om nog geld in een wielerronde te steken.

Ik weet niet of het de KNWU-consul Limburg is geweest die aan de basis van deze regeling staat, maar als vorenstaande de drijfveer is geweest kan ik daar nog wel bedrip voor opbrengen. Als organisator van meerdere wedstrijden weet ik wat het is om af en toe een klein deelnemersveld te hebben. Het is vervelend om later te lezen dat de nodige renners/-sters voor wiens categorie je iets hebt georganiseerd in Belgische wedstrijden hebben gereden.

Dat er onduidelijkheden in België over de regeling zijn heb ik ook al vernomen. Ik heb gehoord dat een Juniorenploegje van Westland Wil Vooruit pas in België niet mocht starten omdat ze geen schriftelijke toestemming van de consul Zuid Holland hadden. Ik hoorde gisteravond van een Juniorenploegleider dat er bij een Belgische wedstrijd niet om de schiftelijke toestemming werd gevraagd. In België doet men kennelijk ook maar wat hen het beste uitkomt. Kortom: een echte oplossing is er niet en vóór- en tegenstanders van de regeling zullen er ook wel blijven. Wat dat betreft allemaal veel wijsheid en sterkte.

• maarten

Het Nederlands systeem lijkt mij vrij belachelijk!

Als vele renners in Belgie gaan rijden is het omdat ze hier liever rijden. Dit moet je dan niet met een stomme regel oplossen. Je zou beter je eigen organisatie eens kritisch bekijken en deze verbeteren.

Dus als je meer deelnemers wil zorg dan voor een aansprekend parcours, een goeie datum, veilige omloop en voldoende prijzen.

Als dit een te zware opgave is, jammer dan zal je het met minder deelnemers moeten doen.

• Johan

De Nederlandse en Belgische parcoursen verschillen nogal van elkaar. In Nederland is het veelal het “rondje ronde de kerk” terwijl het in België vaak mooie omlopen van een paar kilometer zijn. De datum en het creëren van een veilig parcours zijn meestal het probleem niet. Het prijzenschema staat vast dus dat weet men van te voren. Voor wat betreft de organisaties zit het in Nederland meestal wel goed.

Een belangrijk probleem wat naar mijn beleving speelt is het verschil in de wijze van inschrijven. In Nederland moet je altijd van te voren inschrijven terwijl je dit in België gewoon lekker op de dag zelf doet. De regel van vóór-inschrijving is opgelegd door de KNWU en daar heb je als organisator geen invloed op.

Wellicht moeten we in Nederland ook naar het Belgische systeem van inschrijven.

Blijft wel de vraag in hoeverre sponsors nog bereid zullen zijn geld te blijven geven.

Uit ervaring weet ik dat vaak naar de deelnemersaantallen wordt gevraagd en dat

kan je met het Belgische systeem nooit zeggen. Sponsors kunnen hierdoor

mogelijk afhaken. De vraag die je dan wel kunt stellen is: waarom werkt het op de dag inschrijven in België wel en gaat het de laatste jaren (ondanks diverse veranderingen) met de vóór-inschrijving in Nederland steeds slechter.

• cyclops

Ze moeten de wedstrijden voor bv. Junioren beter over het weekend verdelen

en niet alles op bv. Zaterdag of op de dag van een klassieker waar dan het merendeel aan de start staat.

Vind je het gek dat dan heel NL op zondag in belgie zit!!!!!!!!!!!