Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nog eentje om het af te leren.....

• Gregory

Welke Belgen herinneren zich deze renner nog, Patrick Robeet, begin jaren 90(of wast in ‘89?) zowaar een demarrage geplaatst op L’Alpe d'Huez, samen met dè Belgische ronderenner Luc Roosen :-) Ik heb me nog laten vertellen dat in aanloop van deze Goldrace dit jaar op de NOS Smeets een interview had met organisator en VanderPoel, waarin hij zei, Goldrace is een koers waar zelden of nooit zoals ze in België zeggen een ‘Jeannet’ wint.Waarop de organisator repliceerde: 1 keer bijna, maar toen wist Adri hem nog net te kloppen.:-)

• Ad

Zelfs deze Nederlander herinnert zich Patrick Robeet nog.

Een vrij lange, dunne Belg met veel jus in de benen.

Ik herinner me ook een goede ronde van Zwitserland van hem (eind jaren '80). waarin hij met de beteren meeklom.

Echt doorgebroken is hij nooit, hij was ook vrij plotseling van het wielertoneel verdwenen.

Wie weet kunnen we op deze manier een mooie verzameling “one day flies” maken :-)

• Martijn

One day flies:

Eddy Bouwmans

• De paling

Won er dus toch een “Jeannet”.Gregory schreef:

>

> Welke Belgen herinneren zich deze renner nog, Patrick Robeet,

> begin jaren 90(of wast in '89?) zowaar een demarrage

> geplaatst op L'Alpe d'Huez, samen met dè Belgische

> ronderenner Luc Roosen :-) Ik heb me nog laten vertellen dat

> in aanloop van deze Goldrace dit jaar op de NOS Smeets een

> interview had met organisator en VanderPoel, waarin hij zei,

> Goldrace is een koers waar zelden of nooit zoals ze in België

> zeggen een ‘Jeannet’ wint.Waarop de organisator repliceerde:

> 1 keer bijna, maar toen wist Adri hem nog net te kloppen.:-)

• Mark

Tuurlijk ken ik Patrick Robeet nog, zijn ouders hebben een fietsenwinkel op 4 km van bij ons. Hij was groot en heel mager en kon redelijk bergop. Het duo Roosen-Robeet eindigde ook eens in de top-10 van de Ronde van Lombardijë, als ik het me goed herinner.

Een ‘Jeannet’ is wat denigrerend voor Roosen, toch ooit eindwinnaar van de Ronde van Zwitserland.

• Gerd

Dacht ook te zeggen dat “jeannette” een beetje van het goede teveel is voor iemand die toch ooit de Ronde van Zwitserland wist te winnen. Robeet en Roosen behoren samen met Van Hooijdonck (en Bouwmans???) tot de generatie die plots weggefietst werd door mannen die eigenlijk veel minder goed waren dan zij: de Furlans, Berzins en Riis… Epo dus…

Dit versnelde het einde van Roosen en Robeet. Toppers zouden het wel nooit geworden zijn, maar wel goede subtoppers…Althans dat denk ik.