Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Toekomst??

• Martijn

Is er nog wel toekomst voor het Nederlandse profwielrennen?? We doen het al jaren met hooguit 3 renners die echt meespelen, meestal zijn dat ook dezelfde renners … het valt me op dat jonge nederlandse renners erg moeizaam hun neus aan het venster drukken……. zou het komen door ons vlakke landje……. echt afzien, zoals je dat in heuvelachtig/bergachtig terrein doet doen ze niet? Het is toch raar dat in het land waarin er zoveel gefietst wordt relatief erg weinig toppers “aflevert”?? Als de zon maar even schijnt is de weg bezaait met wielerrecreanten … dat zie je in geen enkel ander land ………

• Bas Dollevoet

Nou wie weet over een paar jaar dat mannen als Weening, Scheuneman en Dekker zichzelf bewijzen met Addy Engels als ‘ouwe rot’ .

• Marco

Martijn,

ik word de discussies die je elke keer opstart wel een beetje zat.

Het bevat altijd de ingredienten: Nederlandse jonge renners en een flinke scheut azijn.

Uiteraard hoeven we hier niet alleen maar met rood-wit-blauwe vlaggetjes te zwaaien, maar alleen maar dat negatieve gedoe begint me echt de keel uit te komen.

Vandaag moet Tankink het ontgelden in meerdere postings van jouw hand, maar om nu elke keer als een Nederlander niet bij de beste 50 eindigt meteen een fles azijn leeg te gieten lijkt me niet helemaal gepast.

Toch nog maar even op een van je schaarse argumenten ingaan: het aantal mensen met een fiets is in Nederland wel hoog, maar het aantal serieuze fietsers dat bv. wedstrijden rijdt is echt wel lager dan in Vlaanderen of (het toppunt van wielrennen) in het Spaanse Baskenland.

En afzien kan je wel degelijk in Nederland, misschien kan een echte Kenner dat nog wel toelichten …

• Gerd

Nederland zal in de toekomst heus nog wel topwielrenners voortbrengen. De sport is er immers populair genoeg, wat onheilsprofeten ook mogen beweren…

Probleem is dat men in België en Nederland veel te veel verwacht van zo'n topper (zie bijvoorbeeld de scepsis ten aanzien van Breukink, die ik een echte topper vind). Een topper moet de evenknie van Armstrong, Merckx of Museeuw zijn…

Zie hiervoor wat er na Parijs-Roubaix over Boonen werd gezegd: “de opvolger van Museeuw” (dat Musseuw dat zelf beweerde hielp natuurlijk ook niet). Laat die jongen toch rustig groeien.

Idem voor Jurgen Van Goolen, “het grote rondetalent”… Hij verloor gisteren op de Mont Ventoux 11 minuten. Zegt dat nu al iets, ik denk van niet…

Geduld is hier het sleutelwoord.

• Hemmer

De wachtlijsten in de gezondheidszorg zijn de laatste jaren erg gegroeid. Hierdoor kunnen de artsen in Nederland nog maar weinig tijd voor de wielrenners vrijmaken.

Aan de training zal het niet liggen.

• Wouter

Volgens mij zijn de artsen die (sommige) wielrenners helpen geen artsen maar “artsen”.

• Hemmer

Heb je gelijk in.

• mandy

heyzz

ik heb een vraagje weten jullie een wielrenvereniging in de buurt van heerhugowaard? het moet geen tourvereniging zijn.

want ik vind wielrennen leuk maar kan alleen geen goeie vereniging vinden.

ik heb westfrisia gevonden maar die vind ik te ver.