Beste kenners/ wielerfans,
Ik zou graag een klein ‘onderzoekje’ willen doen onder jullie. Voor mijn studie heb ik de opdracht gekregen om een essay te schrijven over iets in de journalistiek waar ik me ‘boos’ om zou maken. Dat is in mijn geval dus de berichtgeving over het wielrennen. Vooral tijdens de Giro heb ik me geergerd aan het feit dat tijdens deze ronde vooral artikelen verschenen over de vele doping-affaires en er dan bijvoorbeeld helemaal aan het eind van het artikel nog even in twee zinnen de uitslag werd gegeven. Natuurlijk is doping een belangrijk discussiepunt, maar vinden jullie als wielerfans dat het in de verslaggeving teveel aandacht krijgt, waardoor de koersen zelf naar de achtergrond verdwijnen, of vinden jullie het juist belangrijk dat doping de hoogste prioriteit in de sportkaternen krijgt? Ik hoop dat jullie willen reageren, met jullie mening over dit punt, en misschien nog wat voorbeelden, zodat ik mijn standpunt evt. nog verder kan onderbouwen. Het gaat er dus niet om of jullie vinden dat doping wel of niet zou moeten worden gelegaliseerd etc., maar enkel en alleen om de berichtgeving rond het wielrennen. Andere kritiek op wielerjournalistiek (buiten de dopingaffaires) is natuurlijk ook welkom!
Jullie kunnen jullie reacties rechtstreeks naar mij doormailen als jullie graag anoniem willen antwoorden ipv openbaar op het forum, of gewoon via het prikbord.
Mijn e-mailadres:
marlies__@hotmail.com (twee underscores) of 9941045@student.uva.nl
Alvast hartstikke bedankt!
Groeten, Marlies