Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zweden

• Bassolo

Als mijn zweeds goed genoeg is, begrijp ik dat Steven de Jong weer wint. Sterk nummertje hoor, tweemaal op rij winnen.

• Buurman van de Kiimgeit

Jouw Zweeds is prima ( althans de vertaling)

Het spreken gaat mij ook niet zo goed af.Ik spreek beter Fins en Noors.

Verdere uitslag 2e Rob Hayles en 3e Jermy Hunt

• Wouter

De Jongh wint vandaag zijn 2e etappe in Zweden. Echt moeilijk gemaakt wordt het het hem niet want echte tegenstand van de topsprinters ondervindt hij niet. Maarja je moet toch maar even zien te winnen. Want in een koers waar er maar ploegen van max. 6 renners mogen starten is die koers moeilijk te controleren.

Helaas heeft Erik Dekker zich niet weten te handhaven in het 1e peloton. Hij komt op achterstand binnen. Maar nog wel nog altijd voor de “(sub)toppers” Gaumont, Chr. Capelle, Gouvenou, Wilhelms, van Dijck en de halve Marlux en Alexia ploeg. Ik geef het je toch te doen! Toch doet hij nu weer koersritme op en kilometers heeft hij toch nodig met die verzwakte spieren in dat been lijkt me.

De uitslag van de 2e etappe:

1 73 DE JONG Steven RAB 03:53:33

2 32 HAYLES Rob COF

3 15 HUNT Jeremy BIG

4 24 RADOCHLA Steffen COA

5 82 BALDUCCI Gabriele TAC

6 112 MICKIEWICZ Jacek CCC

7 52 HASELBACHER René GST

8 34 PLANCKAERT Jo COF

9 64 QUARANTA Ivan INA

10 161 EKSTRÖM Nicklas MAL

11 55 WEGMANN Fabian GST

12 102 KEMNA Rudi BBT

13 76 SENTJENS Roy RAB

14 116 ZAMANA Cezary CCC

15 22 HÖJ Frank COA

De overige Nederlanders:

17 72 DE GROOT Bram RAB

25 74 LOTZ Marc RAB

27 105 SCHMITZ Bram BBT

28 106 VOSKAMP Bart BBT

55 103 LÖWIK Gerben BBT

73 42 HOFFMAN Tristan CST

85 101 HIEMSTRA Bert BBT

88 104 REINERINK Rik BBT

97 71 DEKKER Erik RAB 03:57:46 04:13

• Ad

Ik vind dat je de prestatie van De Jongh behoorlijk bagatelliseert door te stellen dat hij geen tegenstand van topsprinters ondervindt.

Hij verslaat vandaag onder meer Gabriele Balducci, Jeremy Hunt, Ivan Quaranta en Rudie Kemna.

Dat zijn toch geen kleine jongens.

Steven de Jongh heeft in de Giro d' Italia een stevige basis gelegd voor zijn huidige vorm.

Hij legt nu 2 etappes de rest van het peloton zijn wil op.

Ik zal wel weer worden afgeschilderd als een onverbeterlijke optimist cq chauvinist, maar ik vind het een perfecte prestatie van Steven.

• Jeroen B

Vind ik ook!

• Wouter

Ik ben ook hartstikke blij voor hem maar je kunt toch niet stellen dat hier de sprinterstop van de wereld aan de start staat? Of ze zijn er wel maar hopeloos uit vorm: Quaranta en Kirsipuu.

Ik bedoelde alleen maar duidelijk te maken dat de Jongh nu niet ineens dé topsprinter is geworden die we top 3 en verder in de Tour moeten verwachten. Het wordt de Jongh gewoon niet al te moeilijk gemaakt want Tombak, Planckaert, Hunt en Kemna zijn nu niet de echte sprinttop. En de Jongh vind ik wat sprinten betreft wél boven de middelmaat uitsteken. Hij komt alleen wel te kort bij de echte top.

• Ad

Wie schaar jij onder de sprinterstop?

Cipollini, Freire, Steels en McEwen?

Of is jouw definitie breder?

Laten we wel zijn, de absolute sprinttop kom je alleen nog in de echt grote koersen tegen. En dan ook nog niet eens iedereen.

Steven de Jongh verslaat 2 keer op rij de in Zweden koersende sprinters.

Da's puik.

Op zich heb je gelijk, dat De Jongh niet tot de absolute sprinttop behoort, maar dat beweert niemand.

Ter vergelijking: Bart Voskamp, prima tijdrijder, versloeg in de tijdrit van zowel de Ronde van België als de Ronde van Luxemburg de verzamelde oppositie.

Bart Voskamp behoort niet tot de absolute chrono-top.

Jan Ullrich, Lance Armstrong en David Millar reden daar niet.

Toch heeft niemand de prestatie van Voskamp genuanceerd door te refereren aan de afwezigheid van dat trio.

Waarom dan nu bij Steven de Jongh wel?

• tetepra

wint die twee keer op rij is het nog niet goed.dat is weer lekker typisch nederlands gezeur.

het is toch alleen maar knap dat hij nu twee keer achter elkaar wint.Wint er een b.v jo planckaert dan zeg je ook niet dat er geen goeie sprinters zijn alleen maar dat Steven er weer niet aan te pas komt dus zeur gewoon niet zo

• Wouter

Ik probeerde alleen te zeggen, en anders zeg ik het nu: we moeten nu niet gaan denken dat we de Jongh moeten verwachten in de top 3 van Toursprints ofzo. Wel zie ik Stefen de Jongh als een goede subtopper in sprints die echt wel beter is dan veel van die jongens die in Zweden rondrijden.

“Op zich heb je gelijk, dat De Jongh niet tot de absolute sprinttop behoort, maar dat beweert niemand.”

Dat kan dan niemand beweren zeg je, maar dit forum heeft er wel eens handje van om sommige prestaties de grond in boren en andere ongelofelijk op te hemelen (zal ik mezelf ook wel eens “schuldig” aan hebben gemaakt). Daarom leek het me wel nuttig om wel wat nuancering aan de brengen over de Jonghs zeges. Je hebt gelijk dat dat wel wat erg Nederlands is, maar en beetje realiteit mag toch wel?

Ik ben het ook niet helemaal met je eens wat je zegt over de échte topsprinters (o.a. Cipollini, Mc Ewen en Zabel) deze rijden nog wel degelijk kleinere koersen. Niet in 3e categorie, maar bijvoorbeeld nog wel in de Spaanse “Vueltas vul de provincie naam maar in”.

Beetje duidelijk? Ook ik ben blij dat de Jongh wint en hoop van harte dat hem dat ook in een Tourrit gaat lukken!

• Leon

Ik denk niet dat De Jongh de Tour zal rijden, in de massasprint daar heeft hij niks te zoeken. Misschien dat ie voor de ploegentijdrit nog nuttig kan zijn, en dat vriendje MB een goed woordje voor hem zal doen.