Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sportklasse A in het buitenland

• Bandelichter

Kan iemand mij vertellen of er internationale wedstrijden zijn voor sportklasse A? En dan niet alleen voor de wat oudere maar ook voor de wat jongere sportklassers. Staat er ergens een internationale kalender op internet? Ik hoop dat iemand een antwoord heeft…

• Matthijs

In Duitsland heb je Männer A, B en C. Ik geloof dat sportklasse A ook met männer A mee mag doen. Zie www.rad-net.de en dan “ausschreibungen” voor de kalender. Overigens is het leuk koersen in Duitsland.

Succes

• Bandelichter

dank je

• talentje

en weet iemand hoet het in belgie zit?

• sportie

in belgie kan je met een sportklasse A licentie starten bij de elite zonder contract.

je hebt met een sportklasse A licentie ieder geval meer mogelijk heden om

koersen te rijden zowel in nederland als in het buitenland

• Insider

In België mag je ook bij de cyclosportieven starten. In zo'n koers wordt duidelijk harder gereden dan in Nederland. Het enige verschil met een Belgische Elite wedstrijd is de afstand. Die cyclosportieven koersen gaan vaak over 60 km. Maak je borst maar nat, want echt waar, het is een verschil. In Nederland rijd ik meestal bij de eerste 10. In België moet ik blij zijn met een plek bij de eerste 20. Die mannen blijven knallen op hun 53/12.

• maarten

Voor Belgie,

De cyclosportieven rijden wedstrijden van +-75km met gemiddeldes die varieren van 42 tot 46km/u. Twee aparte wedstrijden: jonger en ouder dan 44J. In de meeste wedstrijden staat er een omvangrijk peleton van 80à90 man aan de start in de jongste categorie(soms ook wel 170 man).

Deze wedstrijden worden georganiseerd door de VWB in samenwerking met de WBV(vlaamse afdeling v/d belgische bond).

Meer informatie over waar en wanneer en de prijzenbarema's op: http://users.skynet.be/vwb/index.htm

In de zomer kan het zijn dat je mij wel eens in deze wedstrijden tegenkomt.

m.v.g.

Maarten