welke wielrenners neemt rabo mee naar de tour?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk hoop op deze 9:
Dekker,
Boogerd,
Leipheimer,
De Groot,
Kroon,
De Jongh,
Marcus Zberg,
Beat Zberg,
Wauters
reserve: Pronk en Niermann
Met deze 9 mannen moet het mogelijk zijn enkele etappes te winnen. Kroon blijft natuurlijk een vraagteken, maar ik vind dat hij de kans moet krijgen. Geert Verheijen heeft het niet bewezen in de laatste 3 grote rondes, evenals Lotz. Addy Engels had ik graag meegezien, maar die wordt nog te licht bevonden voor twee GTs. En ook kan er met B. Zberg, Boogerd en Leipheimer wat in de bergen gedaan worden. Misschien dat ik nog Jan Boven vergeten ben, maar ik heb nooit het gevoel dat hij zo grote meerwaarde heeft. Heeft een leuke tijdrit in de benen, maar gaat nooit in de aanval…
GHB
Geen Steven de Jongh, broertjes Zberg en Karsten Kroon in de Tourploeg van dit jaar, zo lijkt het.
Ik denk aan de volgende 9:
Levi Leipheimer
Michael Boogerd
Marc Lotz
Bram de Groot
Jan Boven
Geert Verheijen
Marc Wauters
Grischa Niermann
Erik Dekker
Waarom?
Omdat Levi Leipheimer dit jaar voor Rabo in de Tour wil scoren.
Rabobank bouwt de ploeg om Leipheimer, met jongens die bergop iets kunnen betekenen.
Engels en Veneberg vallen af, omdat ze de Giro al gereden hebben en 2 grote rondes te veel van het goede is voor deze jonge profs.
Levi kan rekenen op steun van Boogerd, Lotz, Niermann, Verheijen en De Groot in de bergen. Jan Boven gaat als ultieme knecht ook mee.
Marc Wauters en Erik Dekker staan normaliter buiten discussie en zullen rijden.
In de ploegentijdrit zijn zij van grote waarde en ze kunnen beiden een ontsnapping afronden.
>Engels en Veneberg vallen af, omdat ze de Giro al gereden hebben en 2 grote
>rondes te veel van het goede is voor deze jonge profs.
ik blijf het vreemd vinden, vroeger reed iedereen 2 GR per jaar, en terwijl de verzorging van de renners steeds beter wordt kunnen ze nu opeens niet meer “te zwaar belast” worden. alsof het nivo nu opeens veel hoger is…
Ik vind het toch een groot risico om alles op de Yank te zetten. Hij heeft heel weinig koersdagen en nog geen aansprekende resultaten bij elkaar gereden. En wat zal het resultaat dan zijn, een top 5 plek??? Ik zie liever enkele etappezeges, dan een top vijf plek voor een Amerikaan, waar ik bijna niets van weet. Heb lijkt me ook beter S. de Jongh mee te nemen, hij heeft de beste sprint van alle rabo's. Geert Verheijen heb ik het al helemaal niet op, hij neemt steeds een ‘Hollandse’ plek in. Behoudens de Vuelta etappe van vorig jaar laat hij echter nooit iets zien. Geert kan beter op zoek naar een contract bij Palmans, Landbouwkrediet of een ander klein Belgisch ploegje.
Flyer zei dat Kroon z'n kans heeft gehad, en dat hij anoniem rond reed. Zo anoniem reed hij niet, hij zat nog in een van de weinige ontsnappingen, al maakte hij daar niet zo'n sterke indruk…
Rabo zal veel jongens dubbel laten rijden, dus Giro/Tour. Dat is jammer anders zouden er veel meer jongens een grote ronde kunnen rijden. Pronk en Kroon zullen daar o.a. de dupe van worden, voor hun geen grote ronde.
Pronk was vorig jaar de beste Ned. renner in de Vuelta, bovendien rijdt hij het hele jaar aanvallend. Ik vind het best jammer dat hij niet rijdt. Je ziet hem tenminste nog eens… Ik snap niet dat die geen ronde rijdt en een jongen als Hayman bijv. wel en Verheijen een dubbel…
Kroon rijdt ook aanvallend, jammer dat hij momenteel niet in vorm lijkt te zijn. Maar ik denk dat hij ook naast de pot pist.
De selectie zal er wel zo uitzien:
Dekker-Boogerd-Lotz-De Groot-Wauters-Verheijen-Zberg-Boven-Niermann
Steven de Jongh heeft zelf aangekondigd de Tour niet te rijden.
Niet meer over hebben in relatie met de Tour!
Je mag van Geert Verheijen denken en zeggen wat je wilt, feit is wel, dat Verheijen in de bergen lang mee kan en Leipheimer tot dienst kan zijn, in tegenstelling tot Karsten Kroon.
Het argument dat Verheijen een Nederlander uit de Tourploeg houdt is in het internationale wielrennen van tegenwoordig natuurlijk allerminst steekhoudend.
Geertje zal de Tour wel rijden, mark my words!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?