Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie stromen er door van junior tot espoir

• Bas Dollevoet

Welk van de 2e jaar junioren bij de rabobank zullen doorstromen ??

Ik dacht zelf aan:

Mark de Maar

Thomas Dekker

Dion Murk

Jos Harms

Iemand andere suggesties ?

• toeschouwer

Ik denk alleen Thomas Dekker

Dion Murk rijdt niet bij Rabo.

• Leon

Het zullen er inderdaad maar heel weinig zijn. Misschien zelfs niemand: Rabo wil de espoirploeg sterker maken, dus met meer oudere renners (dus niet meer met 23 jaar automatisch vertrekken) en ook wat buitenlandse talenten. Dus stel dat er van de huidige ploeg een stuk of 5 prof worden (Dekkers, Weening, …) of afgevoerd worden (geen namen…) dan zullen die waarschijnlijk niet door (huidige) junioren worden vervangen. Wat ook dit jaar al het geval was: alleen het supertalent Scheuneman kwam over van de ploeg-Maassen, de rest was ouder of buitenlander.

• talentje

was niet het idee om nederlands wielrennen weer op peil te brengen?

dan zou ik het vreemd vinden als ze met vooral buitenlanders gaan werken

en dan nog iets, als ze renners van boven de 23 inlijven, volgens mij is het dan geen neo-amateurploeg meer

• Joost

Het lijkt mij sterk als ze de echte toppers als Dekker en de Maar laten lopen. En de veronderstelling dat er eventjes 5 neo's volgend jaar prof worden lijkt mij ook ietwat overdreven. Wel komt er een plaatsje vrij ivm het vertrek van Kevin de Weert, die WEL prof zal worden volgend jaar. Is het niet bij Rabo, dan wel bij een andere ploeg. (Gesprekken met DOMO en Lotto…)

• Leon

De Raboploeg van Verhoeven is geen “neo-amateurploeg” of in normaal internationaal taalgebruik “espoir/beloften/onder-23-ploeg”. Het is een TradeTeam-3, daarom zit bijvoorbeeld Gerben De Knegt er ook bij.

• Leon

Ik zeg ook niet dat er 5 man prof worden, maar dat er 5 vertrekken. Dekkers wordt prof bij De Rooy, één of 2 anderen waarschijnlijk ook, De Weert dus ook. En dan zijn er nog wel een paar die af zullen vallen wegens niet goed genoeg (ik vind Hoeben dit jaar wel erg matig). Bovendien zijn 4 man die geen espoir meer zijn, en die zullen ook niet allemaal mogen blijven.

Een paar maanden geleden zei Jan Raas in een kranteninterview

(http://www.gelderlander.nl/CDA/regioportal/0,2078,1462__1050746_,00.html) dat het voor beloften beter is om eerst enkele jaren voor een andere ploeg te rijden voor ze bij Verhoeven komen. En dat er best buitenlandse talenten in die ploeg mogen komen.

Eerdere discussie hierover: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=33998&t=33998