Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

uitslag tijdrit Zwitserland junioren

• Richard

01 Dimitri Konontchouk 11,5 km in 14,48 gemiddelde van 46,620

02 Mike Alloo op 13 sec gemiddelde van 46,000

09 Dion Murk op 27 sec gemiddelde van 45,250

10 Lars Boom op 28 sec gemiddelde van 45,200

34 Sebastiaan Langeveld op 1,16 gemiddelde van 42,950

38 Norman Meerkerk op 1,23 gemiddelde van 42,640

Helaas is Egon van Kessel ziek moeten uitvallen, beterschap Egon.

• \o/

was dat een afdaling of zijn die lui nou zo ultra snel?

• Beppe

Klasse prestatie van Mike Alloo, in proloog 4e en vandaag 2e, en dan te weten dat hij na zijn val in Axel bijna niet meer op de fiets heeft gezeten. Ik hoop voor hem dat hij hiermee zijn pech periode heeft afgesloten dit jaar, klop klop klop!

Ook puike prestatie's van klimgeit Dion Murk 1x2e en 2x3e en 1x9e

Ook Lars Boom doet het keigoed.

Erg jammer van Egon van Kessel, vanuit het hoge Noorden beterschap Egon.

Sebastiaan Langeveld doet het in Zwitserland even iets minder maar heeft een goede periode achter de rug.

Van Norman Meerkerk had ik meer verwacht!

Salutte Beppe.

• maarten

Zo snel is 46.620 nu ook weer niet.

In mijn tijd reed een Zwitsertje(Cancellara) op een tijdrit van 25.8km maar 30min 36 sec wat meer dan 50km/u gemiddeld is. En Wouter van Mechelen vloog me ooit in de driedaagse van de Noorderkempen voorbij om met 49km/u gemiddeld te finishen.

Dus als er over 11km slechts 46.6km/u wordt gereden zal de omloop eerder zwaar en bochtig zijn want echt indrukwekkend is dat gemiddelde niet.

• Tjeuke

Zijn inderdaad flinke snelheden, dat moet je toch maar even doen. Ik dacht dat Mike Alloo 2e jaars was maar ik zie op de site van Tour Pay De Vaud dat hij van Augustus 1985 is, dus hij is nog maar 16 jaar net als Lars Boom die is zelfs van December 1985. Die Konontchouk is een superknoest, een bonk spier, van 18 jaar oud, dus kun je zeggen dat Mike een supertijdrit heeft gereden!!

Jammer voor Dion dat het dit jaar geen klim WK is net als vorig jaar of als volgend jaar! Anders hadden we er een speerpunt bij gehad voor die regenboogtrui want die jongen doet het erg goed op dit terrein.

Hebben ze bij Rabobank tijdens het scouten vorig jaar hun ogen gesloten gehouden voor deze tijdrijder en deze klimmer. Ik hoorde Frans Maassen toch op tv zeggen dat ze bij Rabobank selecteren op jongens met een “specialiteit” en deze 2 mannen hebben ontegenzeggenlijk toch een specialiteit lijkt mij, echter het zijn ook geen ideale schoonzoons dan zal daar het schoentje vringen denk je dan!

Nee, want in een intervieuw met grote baas (en ideale schoonzoon ;)) Jan Raas

staat vet gedrukt boven het bewuste intervieuw “IN ONZE PLOEGEN MOGEN (MOETEN) BEST EEN PAAR ROTZAKKEN BIJ ZITTEN”!!!!!!!!!!!!!!!! En ook aan deze eisen doen de 2 renners.

Gelukkig krijgen deze mannen ook bij de KNWU de kans om grote internationale wedstrijden te rijden zodat hun ontwikkeling op dat gebied gelukkig niet achterblijft ten opzichte van de andere toppers. René Kos is een coach die mij ideaal lijkt om deze mannen te begeleiden zie Thomas Dekker vorig jaar. En gelukkig voor deze renners lijden er meer wegen naar Rome. Ze kunnen nu vrijuit fietsen en mogen een keer falen, op hun bek gaan zeg maar, en dat moet kunnen want ook daar wordt je een betere coureur van.

Succes mannen.

• Paolo

Maarten, wij kennen het parcours natuurlijk niet en geloof mij maar die Konontchouk is bij de junioren een super goede coureur en een zeer goede tijdrijder en een junior die jou voorbij knalt met 49 per uur! maak dat de kat wijs!

Wouter van Mechelen is een goede coureur maar heeft dat nooit bij de junioren kunnen halen of het moet naar beneden zijn gegaan. Nee Maarten, dit zijn goede tijden voor de junioren. Het kan een proloog van Wouter van Mechelen geweest zijn maar zoals je eerder op dit forum hebt kunnen lezen reed Mike Alloo

(1e jaars) ook 48 in de proloog in Zwitserland.

Ciao Paolo

• Paolo

Maarten dat Zwitsertje reed in dietijdrit over 25,8 km een gemiddelde van 50,600 per uur!!!!!!!! Bel jezelf of zal ik het alarmnummer bellen want ik wil niet hebben dat je er iets ernstigs aan overhoud Maarten, beterschap jongen ik hoop dat er iets aan te doen is? Laat even weten op welke kamer je ligt zodat ikeen mooie fruitmand kan laten afleveren. "Gaat het alweer een beetje, meneer Maarten ;)"

• Gerard

Tjeuke, je bent een stemmingmaker en stoker.

• maarten

Paolo,

Best eerst even lezen waar ik op reageer. Ik reageer op de posting van iemand die denkt dat je om 46 te rijden een tijdrit bergaf moet nemen.

Je kan misschien even op de UCI site een kijkje nemen http://www.uci.ch/english/road/worlds_mondiale/worlds_99/JM_tt_result.htm hier vind je de tijden van de juniors voor een tijdrit van 25.8km en hier reed Cancellara meer dan 50km/u gemiddeld en Van Mechelen net geen 48 km/u(waarmee hij slechts 12de werd)

En de 49 km/u per uur van van Mechelen was in een tijdrit van ongeveer 14km En als je wet dat de Noorderkempen de Belgische grensregio nabij Breda is dan was het dus zeker niet bergaf!!

Dus volgende keer dat je me aanvalt, zorg dan dat je gelijk hebt! Je mag het gerust narekenen maar er waren enkele jaren geleden waren er verschillende renners die meer dan 48 km/u reden over een geaccidenteerd parcours van 25km.

m.v.g.

Maarten

Die Van Mechelen waarschijnlijk heel wat beter kent dan jij.

En die er zeker van is dat een top junior wil hij ook maar dicht eindigen op een WK op een vlakke tijdrit van +- 15km rond de 50km/u zal moeten halen.

• Richard

Tjeuke, waar jij je wijsheid vandaan haalt dat Mike een moeilijke jongen of een rotzak zou zijn weet ik niet. Ik weet wel dat Mike van een geintje, grapje en van een streek houdt maar dat hij bovenal zeer hij serieus met zijn sport bezig is en daar alles uit wil halen wat er in zit voor de volle 100%. Op gebied van gedrag binnen een ploeg is er ook nog een tussenweg tussen een rotzak of een lieve jongen en ik denk dat Mike daar tussen zit. Verder vind ik het jammer dat jij de link maakt naar Rabobank want dat is voor ons een al lang gepasseerd station wat betreft de junioren ik vind dit een vorm van stemmingmakerij waar wij niet aan mee willen doen.