Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoeveel bar op keien

• h

ik ga van de zomer op vakantie in belgie (in de Vlaamse Ardennen vlakbij de Paterberg,Oude-Kwaremonten de Kluisberg)Ik rijd daar natuurlijk veel over kasseien heen en daarom vroeg ik me af hoegroot de bandenspanning op zulke stroken moet zijn???

Alvast bedankt!!!!!!!!!

• Joost

Voor een “goede” grip moet je kiezen voor een lagere spanning als normaal, om zo min mogelijk kans te maken op “stootlek” is juist een hogere spanning gewenst.

• h

Dus wat zou jij aanraden???

5 achter

4.5 voor

of niet

• maarten

hangt er van af hoeveel je weegt maar 4.5 en 5 is wel heel weinig

• Joost

Ik zou niet graag lekrijden, dus ik kies (ook afhankelijk van het weer -> slecht weer is minder grip, dus weer liever iets zachtere banden) meestal voor 8-9 bar.

• h

Stuiter je dan niet van je fiets op een keienstrook.8-9bar zet ik alleen bij wedstrijden op mijn banden

• maarten

Veel hangt af van de soort kasseien, je type bandjes en je lichaamsgewicht

Voor iemand van een kilo of 75 zou 7bar vooraan en 7.5 bar achteraan voor normale kwaliteits bandjes en normale kasseien moeten volstaan. Met tubes kan je er zonder problemen nog 0.5bar minder in doen.

8 is veel en 9 is voor kasseien te veel!!

• jeffrey

6/ 7 Bar, daar moet je tijdens de Belgische klassiekers altijd op rijden, want je weet nooit over wat voor wegen je gaat, maar voor daar is 6 tot 7 bar zeker genoeg

• Gerard

Op de keien is het 1,5 tot 2 bar minder dan op de gladde weg. Hoewel voor sommige renners is het op de keien juis meer bar.

• John

Ik zou kiezen voor 7 a 8 bar. Op de keien is 7 lekker maar op de andere stukken niet lekker. Met 8 bar heb je last op minder lek, dan met 7. En die stroken zijn nu ook weer geen kilometers. Het zijn hooguit 1.5 km a 2.5 km dus dan maar een beetje stuiteren i.p.v een lekker band. En een tube is heel fijn op stenen.