De redenen die aangegeven worden zullen wel naar buiten gebracht worden.
De eerste reden, het verliezen van co-sponsoren en het gebrek aan opvolgers, is terecht.
De tweede reden, het ‘buitenlandse profiel’ is op z'n minst omstreden.
Op Lotto is dat niet van toepassing, daar zijn veel belangrijke renners Belg.
Bij Domo is dat niet zo, zeker na het stoppen van Museeuw. Maar dit is een gevolg van het beleid bij Somo zelf. Lefevre koopt graag wereldkampioenen, zie Vainsteins, en hengelt al lange tijd naar Freire. En wie staat er als eerste klaar om Virenque aan te trekken?… Tenslotte meen ik zelfs rond de oprichting van de Domoploeg gelezen te hebben dat Wadecki en Konecny aangetrokken zijn vanwege de positie op de Oosteuropeese tapijtmarkt! (gelukkig zijn het ook nog behoorlijke wielrenners) …
Tenslotte kun je je afvragen hoe erg het in het huidige wielrennen nu eigenlijk is dat de meerderheid van een ploeg niet dezelfde nationaliteit als de ploeg heeft, maar dat is een andere discussie.
Het lijkt mij dat een fusie vooral een wens is van Domo omdat men daar anders bang is de media-aandacht te verliezen …
En raf noemt terecht nog een derde reden, de betrokkenheid van Merckx zou best eens met zijn fietsen te maken kunnen hebben …
Kortom, als ik Lotto mag adviseren (en er zou voldoende sponsorgeld beschikbaar zijn, dat wel) zou ik niet al te gretig zijn m.b.t. een fusie …