Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fusie Lotto en Domo

• Bassolo

Wat moeten we hier nu weer van denken? Ik denk dat een aantal nederlanders (blijlevens, koerts, van gulik en moerenhout) op zoek kunnen naar een nieuwe ploeg. Knaven zal wel mogen blijven en van Heeswijk wellicht ook wel. Als ik me niet vergis heeft van Bon een doorlopend contract en heeft Vierhouten net bijgetekend. Ben trouwens benieuwd wat ze met Tankink en van Dijck zullen doen.

Het nieuws van de fusie las ik trouwens op teletekts van TV1.

• maarten

Lijkt me niet zo'n goed idee.

Lotto en Domo reclame leeft voor een belangrijk stuk op de onderlinge rivaliteit. Als deze wegvalt zal er minder interesse zijn van de media. Ook valt dan de onderlinge stimulans weg. Straks krijgen we weer een ingedommelde prof ploeg zoals enkele jaren geleden bij Lotto. Laat ze maar lekker apart mekaar beconcureren.

• Marco

Wat een raar verhaal.

Lotto en Domo draaien nu zelfstandig zo goed dat er niet echt noodzaak lijkt voor een fusie.

Met name Lotto is in de breedte vele malen sterker dan in de periode dat het het enige grote Belgische team was, zoals maarten al uitdrukt was het in die jaren (m.u.v. Tchmil) een ingedommelde boel. Volgens mij is een van de oorzaak van de opleving van Lotto in 2001 de komst van Domo geweest.

Verder komt hier juist regelmatig het idee dat het uit concurrentie-overwegingen juist gunstig zou zijn als er in Nederland een tweede TT1 zou zijn, zodat renners die eventueel bij Rabo buiten de boot vallen eenvoudiger een kans hebben bij een ander team.

Datzelfde lijkt me toch ook in Belgie het geval.

Kortom, ik snap het niet …

• kritxebarria

Lijkt me nogal wat problemen geven.

Twee botsende culturen. De aanpak van Domo verschilt nogal van Lotto en wat te doen met alle begeleiders en wie wordt de ploegleider. Ik denk dat zo'n Belgische supersquad aan ruzie ten onder zal gaan!

Wel interessant voor Bankgiro, dan zouden ze echt door kunnen groeien met een aantal toppers, die zullen moeten verdwijen ui de ploeg.

Wordt Landbouwkrediet zo het tweede belgische TT1?

• raf

Merckx ziet natuurlijk ook graag Verbrugghe en Co op zijn fietsen rijden! Laat ze maar afzonderlijk verder bestaan!

Lotto 4ever

• Bassolo

Wellicht dat beide ploegen zich genoodzaakt zien toenadering tot elkaar te zoeken vanwege het feit dat ze allebei hun co-sponsor dreigen kwijt te raken.

• Mark

Dat is al één reden (het verlies van beider co-sponsor).

Een tweede reden is dat men een topploeg wil vormen die hoofdzakelijk uit Belgen bestaat. Nu bestaat vooral Domo uit veel buitenlanders. Als er een fusie komt zullen inderdaad heel wat buitenlanders een andere ploeg kunnen zoeken. Dan kan Moerenhout niet meer op steun rekenen van een Nederlandse co-sponsor. En Van Heeswijk rijdt de laatste jaren toch ook niet echt indrukwekkend.

Nu, ik ben ook akkoord met de stelling dat de rivaliteit Lotto heel goed heeft gedaan. Voor mijn part hoeft die fusie er dan ook niet te komen.

• Gerd

Ik wist niet dat beide ploegen hun co-sponsor dreigen te verliezen…dat zou één en ander kunnen verklaren.

Ook ik vind dat de rivaliteit beide ploegen (en dan toch vooral Lotto) geen windeieren heeft gelegd. Ik weet niet of een fusie wel zo een goed idee is. Ik vrees cultuurclashes tussen beide ploegen.

Als geïnteresseerde leek, lijkt de Domo-entourage professioneler dan die van Lotto (lijkt). De uitslagen van Lotto spreken dat evenwel tegen…Misschien is het gewoon een kwestie van communicatie.

• Marco

De redenen die aangegeven worden zullen wel naar buiten gebracht worden.

De eerste reden, het verliezen van co-sponsoren en het gebrek aan opvolgers, is terecht.

De tweede reden, het ‘buitenlandse profiel’ is op z'n minst omstreden.

Op Lotto is dat niet van toepassing, daar zijn veel belangrijke renners Belg.

Bij Domo is dat niet zo, zeker na het stoppen van Museeuw. Maar dit is een gevolg van het beleid bij Somo zelf. Lefevre koopt graag wereldkampioenen, zie Vainsteins, en hengelt al lange tijd naar Freire. En wie staat er als eerste klaar om Virenque aan te trekken?… Tenslotte meen ik zelfs rond de oprichting van de Domoploeg gelezen te hebben dat Wadecki en Konecny aangetrokken zijn vanwege de positie op de Oosteuropeese tapijtmarkt! (gelukkig zijn het ook nog behoorlijke wielrenners) …

Tenslotte kun je je afvragen hoe erg het in het huidige wielrennen nu eigenlijk is dat de meerderheid van een ploeg niet dezelfde nationaliteit als de ploeg heeft, maar dat is een andere discussie.

Het lijkt mij dat een fusie vooral een wens is van Domo omdat men daar anders bang is de media-aandacht te verliezen …

En raf noemt terecht nog een derde reden, de betrokkenheid van Merckx zou best eens met zijn fietsen te maken kunnen hebben …

Kortom, als ik Lotto mag adviseren (en er zou voldoende sponsorgeld beschikbaar zijn, dat wel) zou ik niet al te gretig zijn m.b.t. een fusie …

• mmm

Lefevre;

Of er in de nieuw te vormen ploeg nog een rol is weggelegd voor Nederlandse renners sluit Lefevere niet uit. ,,Leon van Bon is in mijn ploeg een van de drie renners met een doorlopend contract. En over Servais Knaven en ook Bram Tankink ben ik zeer tevreden.

(ANP)