Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vervoer in Franse Alpen

• HansH

In augustus hebben we een fietsvakantie gepland in de Franse Alpen. De eerste week zitten we in een hotel vlakbij Bourg d?Oisans, de tweede week iets noordelijker in St. Jean de Maurienne. Probleem is alleen nog hoe we van het ene hotel naar het andere komen (racefiets, bagage, geen auto).

Iemand die hier een oplossing voor weet?

• Tom

met de bagage op de rug, ofwel naar het oosten naar de galibier, kortste weg ofwel de weg over de glandon en de croix-de-fer

geen treinverbinding vermoed ik

• kritxebarria

Liften!

• Pino

autotje huren en de bagage overbrengen (hotel-eigenaar evt vragen de spullen op te halen)

• Bou

Koop een drager die je aan je zadelpen kunt bevestigen. Zie http://www.topeak.com

Dan kun je als echte bikkel fietsen van Bourg naar St. JeandM

• Gregory

Ben 3 jaar geleden ook naar die streek getrokken met de TGV tot in Grenoble. Vanuit Grenoble had je busverbindingen tot in Briancon(via BourgdOisans-Voet Les Deux Alpes-Col du Lautaret..). Ik weet de exacte prijs niet meer, maar hij viel best mee. Ik heb er ook eens uit pure wanhoop en door uitputting(na L'Alped'Huez met knie tegen stuur gebotst en ik kon daarna bijna niet meer fietsen) een taxi genomen van Bourg d'Oisans tot in Les Deux Alpes en dit is sterk af te raden! Ik heb me toen blauw betaald!

• HansH

Mag je in Frankrijk met de racefiets in de bus dan?

• Bou

Bou schreef:

>

> Koop een drager die je aan je zadelpen kunt bevestigen. Zie

> http://www.topeak.com

>

> Dan kun je als echte bikkel fietsen van Bourg naar St. JeandM

… Is bij nader inzien sterk af te raden!

Topeak heeft zijn zaakjes niet op orde. Daarom zeer lange, onbetrouwbare levertijden. (weet ik sinds kort uit eigen ervaring)