Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zadelpijn

• Mik

eh, ja..

een beetje een genant onderwerp misschien, maar het schijnt dat er toch heel veel renners last hebben van zadelpijnen. Veel verschillende oorzaken heb ik al gehoord (houding, soort zadel e.d.) maar ook veel verschillende soorten (steken, schraal, bulten). Dekker had geloof ik zelfs een bal met de grote van een kippeEI, en dan heb je natuurlijk ook nog de pechvogels als Engels, maar das een heel andere soort van zadelpijn.

Ook ik heb enorm veel last van zadelpijn. Namelijk: na het fietsen heb ik vaak bultjes op mijn zitvlak, het zijn geen pukkeltjes maar ik denk dat het opgezwollen talgklieren zijn ofz.. Mijn vraag is: Heeft iemand hier ook last van? En vooral natuurlijk, Wat doe je eraan? En hoe goed je het ook bedoeld, kom niet aan met een ander zadel en een andere zeembroek want dat is het echt niet!

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen?

Groeten Mik

• \o/

ik heb dr ook last van… maar ik ga altijd gewoon net zolang door tot ze helemaal zwart worden en dan sterven ze wel af… heb je er voor de rest van het seizoen geen last meer van…

• zadelpijn

Ik heb er ook veel last van.Wat ik welles doe is het insmeren met uierzalf .Wat de pijn heel erg verlicht .Wat ook een oorzaak kan zijn is dat je zadel te hoog staat. Maar het blijft altijd een lastig onderwerp .\o/ schreef:

>

> ik heb dr ook last van… maar ik ga altijd gewoon net zolang

> door tot ze helemaal zwart worden en dan sterven ze wel af…

> heb je er voor de rest van het seizoen geen last meer van…

• Kobe

Wel altijd met een schone gewassen zeem fietsen, zeker met dit weer.

En als je last hebt van rode plekken en ander gezeur aan de kont, kwak er gewoon een lading uierzalf op, doet soms wonderen.

• Harrie

Krijg ook wel eens irritatie als ik met een “droge” zeem rijdt.

In dat geval gebruik in het liefst CALENDULA-zalf (goudsbloem); in ieder geval bij reform en homeopatische winkels te krijgen, ook in sommige drogisterijen en apotheken. Vind ik een stuk beter dan uierzalf, levertraanzalf, e.d.

• Rick

Laat in ieder geval niet te snel een arts snijden in verstopte/ onstoken talgkliertjes (zoals onnozele ik wel heb gedaan), want dan weet je zeker dat je door de hechtingen een paar WEKEN niet op een zadel kan zitten…

• ..........

je moet je hermstrings op lengte hebben, zodat je bekken kantellen. Op die manier kom meer op je kont te zitten dan op je zak.

• kontriider

Ja lastig hoor, die kontplekken.

Heb er ook regelmatig hinder van.

Smeer het wel eens in met Sudocrème (babykontjeszalf), helpt goed herstellen, maar maak je de huid er niet zachter van, zodat je het ook weer eerder beschadigt?