Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Welke versnelling

• h

Ik ga op vakantie naar Vlaanderen en weet niet precies welk verzet ik daar op de steiste klimmen nodig heb?????(Paterberg en Koppenberg)

P.S ik ben 15, wel krachtig maar geen beresterke amateur van in de 20

• maarten

Als je niet te diep gaat voor je aan zo'n helingkje komt zou je met 42x25 zeker overal over moeten geraken. Zorg er gewoon voor dat je het stukje voor de kilm rustig fietst en dat je niet teveel moet schakelen in de beklimming zelf.

• maarten

Koppenberg ligt er trouwens na het opnieuw aanleggen heel goed bij. De kasseien liggen goed egaal en er is nog geen mos te bespeuren. Wel oppassen als het geregend heeft, ze hebben vanalles gestrooid om de voegen tussen de keien te vullen en dit is bij regenweer redelijk glad.

Steilste stukje is 22% binnenkant bocht maar dit is heel kort. Als je niet te hevig begint zou je zonder veel problemen boven moeten geraken.

• Kobe

Pak gewoon een 39x25 en zoals Maarten zegt, zorg dat je jezelf niet opblaast.

• Harrie

Wel zo licht mogelijk proberen te rijden, inderdaag zo'n 39x25 oid. Maar niet TE licht (binenblad MTB bij voorbeeld; trek je gemakkelijk je voorwiel van de grond). Wel een beetje blijven stoempen dus. Voel je vanzelf wel.

Belangrijker nog dan het exacte verzet en je kracht is het hoe handig je rijdt.

Het juiste paadje uitzoeken, goede balans verdeling voor/achterwiel, goed sturen.

Kortom: het lijkt wel veldrijden.

Nieuwe Koppenberg ken ik niet; de ouwe wel. Wel lastig. Reed je de 1e keer niet zomaar omhoog.

Paterberg is door het gootje niet al te lastig. Probeer het eens helemaal op de kasseien.

Taaienberg is na de herbetrating ook veel gemakkelijker geworden.

Tip: probeer eens Saint Sauveur en de omgeving daar. 20-25%. Ook leuk.Omgeving Ellezelle.

• Kelly Ansems

Jij bent volgens mij een gek ventje die niet weet waar die het over heeft…Ik zou een verzet 300 x 5 meenemen, dan ben je snel boven….

Dikke kus tussen je benen,

Kelly!

• Harrie

Jij bent vast geen familie van Rinus ! Die had wel raad geweten met jou.