Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

(spier)blessure

• Patrick van Paradijs

Op advies van sportarts ben ik momenteel bezig met krachttraining voor beenspieren (in totaal 10 weken) i.v.m. liesblessure (aanhechting spier/pees).

Ben nu 3 weken bezig maar er is geen verbetering, eerder een verslechtering.

Is dit normaal voor een spierblessure ?

Heb die blessure al redelijk lang, 1 jaar, maar tot nu toe niet echt serieus aan herstel gewerkt. Wel reeds fysiotherapie gehad, maar toen teveel en te zwaar blijven doortrainen.

——————

Hebben dagelijkse rek/stretch oefeningen een positief resultaat op het herstel van een spierblessure, en is het verstandig om dit voor altijd te blijven doen ?

Hoe lang kun je deze stretch oefeningen het beste doen : 20 sec. ?

————————

Zijn er toevallig mensen die een zelfde blessure hebben of hebben gehad, en zo ja, hoe lang duurde het herstel ?

• emen

ik heb zelf ook deze blessure gehad,maar heb meteen 2 weken rust

gepakt,dus ook 2 weken in bed gelegen,toen ook fysio en krachtraining.

met rekoefeningen erbij,het is nu 6 weken geleden en nu begint

het beter te gaan.rekeoefining doe ik dagelijks van 10 sec,krachtraining

ook dagelijks.

maar je moet er goed rust mee houden,ik denk dat het beter is om te fietsen

op een lichte versnelling,met veel omwentelingen,en geen koersen rijden voor

een paar weken

• Patrick van Paradijs

Ik ben er te lang mee door blijven lopen voordat ik naar arts ben geweest. Toen fysiotherapie gehad, maar ondertussen (zwaar) blijven doortrainen. Toen weer maanden doorblijven lopen, weer terug naar arts, weer fysio, zonder resultaat. Toen weer even een tijd aangekeken, waarna ik naar een sportarts (SMA) ben gegaan. Deze adviseerde krachttraining te gaan doen voor 10 weken.

Ik heb zelf nooit rust voorgeschreven gekregen, zal wel per arts verschillen denk ik.

Ondertussen loop ik er nu al ruim een jaar mee….

Doe jij naast de krachttraining ook zelf nog rekoefeningen voor je lies ?

• H

Ik heb ook last van een liesblessure.

2 weken geleden ben ik gevallen, en kon eerst niet op me benen staan.

Maar het werd toen met de dag beter, nadat ik bij ziekenhuis voor foto's heb laten nakijken (waaruit bleek dat het niet gebroken was) ben ik naar een sportarts geweest die vertelde mij dat het op 2 plaatsen in me rechterbeenzwaar verrekt is. (ook in me lies).Van hem heb ik rekoefeningen gekregen,en toen kon ik ook al snel weer lopen.Ik moest toen ook na een week niet gefietst te hebben weer gaan fietsen.Dat ging in het begin helemaal niet maar nu gaat het al een stuk beter.Maar bij mij is de pijn ook niet helemaal weg.Als ik bv voor een stoplicht stil sta en als ik dan weer optrek dan doet het pijn, maar als ik dan 10 trappen later ben voel ik niks meer. En even later reed ik een viaduct staans omhoog op buitenblad voel ik niks!?! Hoe voelt het bij jullie aan als je aan het trainen ben.

Ik vraag me af of ik alweer voluit kan trainen.Ik wil het eigenlijk wel wil langzamerhand gaan doen vanaf maandag.

Ik doe overigens niet aan krachttraining.