Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vuelta nieuwe stijl

• jerry

Leuk onderwerp voor discussie:

nieuwe opzet Vuelta: gezien de grote aanvraag, 32 ploegen die willen starten, denkt de organisatie er over om 2 series van 16 ploegen te laten rijden. m.a.w. een dubbele vuelta organiseren. Na een dag of tien mogen uit beide series de beste 9 ploegen door tot in Madrid. de rest mag/moet naar huis.

Lijkt me lastig om een algemeen klassement op te maken. 2 verschillende series hebben nu eenmaal een verschillend wedstrijdverloop en dus ook verschillende tijden.

Volgende stap wordt waarschijnlijk het k.o. systeem van het W.K. voetbal.

2 ploegen rijden tegen elkaar, de slechtste valt af, evt. na sudden death en strafschoppen.

• HansH

Wat een raar verhaal. Als ze zo nodig 32 teams aan de start willen hebben, kunnen ze volgens mij beter met teams van 6 in plaats van 9 renners werken.

Levert op die manier misschien wel een mooie koers op die moeilijk door één team te controleren valt.

• arjen

Dit proefbalonnetje zal knappen voor dat het opgeblazen is.

Chaos troef lijkt me.

• maarten h.

Las het ook. Hoe gaan ze dat organiseren met meer renners, meer volgauto´s etc etc? DeUCI was wel al voor het plan, maar ik denk dat de ploegen het niet willen.

• EZO

tja wat als één van de beste ploegen tot dan toe, nog maar uit een man of 4 bestaat ?.

Het idee om dan maar 5 á 6 per ploeg te laten starten lijkt mij veel interessanter als je toch 32 teams wilt laten deelnemen…

• Kritxebarria

Maar hoe bepaal je wat de beste ploeg is? Wordt het ploegenklassement dan maatgevend? Of de indivduele ranking?

Leuk idee, maar volgens mij onuitvoerbaar om nog een eerlijke strijd te hebben.

En na 1 week begint iedereen dan weer op 0?????

• Roy

en de andere truien dan? neem je die punten daarvan mee naar de tweede ronde of ben je die dan ook weer kwijt??

Veel vragen en weinig duidelijkheid op dit moment

• Fast and the Furious

als je toch met 32 ploegen wil starten doe je dat toch en gewoon met 9 man 9*32=288.

is in Belgie geen uitzondering hoor om met mmer dan 250 man te starten, rugnummers uit het tafelkleed van het plaatslijke cafe geknipt.

En als er dan ploegen op tegen zijn starten ze toch lekker niet.

• EZO

288 man in een korte etappe met z´n allen vol op de sprint ….. 700m…600m…500m…. oei massale valpartij….259 slachtoffers … nee leuk !!!!

• Kobe

Gekke jongens die Spanjaarden, vooral omdat ze het zo ruim vantevoren aankondigen…

Ben benieuwd wat er van terecht komt, want stel een renner staat 1e in het algemene klassement, maar z'n ploeg kwalificeert zich niet voor de rest van de ronde…

Beetje onzinnig allemaal, laat ze er maar eerst een goed systeem voor verzinnen anders wordt het een grote choas (vooral ook logistiek).