Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vuelta nieuwe stijl

• Gerd

Als je meer ploegen wil toelaten, neem dan kleine ploegen (6 renners), dan is de wedstijd moeilijker te controleren en waarschijnlijk veel geanimeerder (zie Olympische wegrit).

Aan de andere kant, de Vuelta durft alleszins te vernieuwen. Het is de meest moderne etappe-wedstrijd. Men moet dat misschien eens uitproberen en dan aan de hand van de opgedanbe ervaringen verbeteren…Ik zie veel praktische bezwaren, maar het is wel een zeer origineel idee en ik vind de wielersport toch nogal conservatief.

• Marco

Dat is wel een punt, met korte etappes e.d. is de Vuelta de enige ronde die echt grote wijzigingen doorvoert.

Maar dit plan mag inderdaad nog wel wat uitgewerkt worden …

• Leon

Ploegn van 6 lijkt me wat al te ver gaan. Dan zouden teams als ONCE, iBanesto en Euskaltel ook maar 6 man mogen opstellen, zodat er heel wat goeie Spanjaarden niet zouden kunnen starten.

Er schijnt bij de UCI een maximum te gelden van 200 renners. Met 8 man per ploeg kun je dus 25 teams laten starten. Ik zou niet weten welke 32 ploegen zich allemaal aangemeld hebben voor de Vuelta. ‘t Is in ieder geval zo dat Rabo, Lotto, Tacconi, FDJ, Bonjour, C.A. en Index-Alexia niet willen starten, zodat je nog hooguit 23 TT-1’s overhoudt. Relax en Jazztel mogen als Spaanse TT-2's ook starten, dat is 25. Mooi toch !!

Ik zou ook niet weten welke TT-2's zo onmisbaar zijn voor de Vuelta. BankGiroLoterij, Palmans-Collstrop en Nurnberger hebben zich aangemeld. Hebben ze daar potentiele top-10-renners, berg- of puntentrui-winnaars bij zitten. (en begin nou svp niet over Rik Reinerink die het tussensprintklassement wel zou gaan winnen…)

• Kenner

Wat ik er van begrijp vind ik het een vreemd systeem!! Eerst twee keer 16 ploegen

laten rijden (dit zal dan achter elkaar moeten gebeuren???), en na een week de beste 9 ploegen uit elke serie doorlaten gaan naar de laatste twee weken.

Dit is een wel heel ingewikkelde methode om zoveel mogelijk ploegen start-gelegenheid te geven!!!

In de Ronde van Romandië werd altijd met ploegen van 6 renners gereden.

De koers is dan veel moeilijker door één ploeg te controleren en dit leverde dan weer een uitermate levendig wedstrijdverloop op!

Bovendien kunnen dan veel meer ploegen, lees sponsors, deelnemen aan zo'n ronde en met ploegen van 6 renners hoeven de ploegen ook niet zoveel renners onder kontrakt te nemen en worden de talenten beter verdeeld onder de sponsors.

Nu heeft Mapei alleen al een half peloton aan gecontracteerde renners.

Alleen moeten de ploegen dit dan wel ruim van te voren weten zodat ze hierop bij de samenstelling van de ploegen op kunnen anticiperen.

Mvrgr,

Kenner

• jo

Nee Kemna de sprintprijs.

• Siegfried

Waar ze hte toch allemaal uithalen. Denk je dat je veel koers gaat zien ? het zal een ploeg tegen pleog zijn en zeker geen open strijd. ze zullen allemaal rijden met een rekenmachine. het zal een soep worden daarbij als je alle teams laten starten wat gaan ze dan doen als voorbereiding ? allemaal op hun lui gat ziten omdat ze sowieso toch naar de Vuelta kunnen ? ze moeten gewoon rijden om hun wild card te verdienen en niet zomaar in het circus worden gesmeten. Afvoeren die handel. dat ze experimenteren ja maarn iet direct met een grote ronde. Er zijn kleien rondekes genoeg om eens zoiets te proberen. Ziet er allemaal leuk uit voor de teams hoor maar na een week kan een Sevilla , Ullrich , casero al uit hte peleton zijn…

• vince

misschien moeten ze hoog gekwalificeerde teams met 8 laten starten en de lagere teams met 5. Bijvoorbeeld 20 keer 8 renners en 8 keer 5 renners.

de kleinere teams (dan letterlijk en figuurlijk) zijn over het algemeen toch niet in staat om een koers te ‘controleren’. Die zijn afhankelijk van een individuele uitschieter.

En kleinere teams kunnen neem ik aan toch niet 8 kwaliteitsrenners aan de start brengen.

• Roy

ze willen het in 2 groepen verdelen hoor!!!

Dat is dus 144 man in de koers!!!