Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hij kan van mij het dak op

• Robert B.

Fietsen is leuk maar ik heb het nu wel een beetje gezien in twente. Ik wil graag met de auto een stukje Duitsland in om daar te fietsen. Maar hoe krijg ik de fiets het beste mee??? Achterop de trekhaak lijkt me niet echt lekker voor dat ding en de kans op een beschadiging bij het deponeren in de kofferbak ik ook niet gering. Van mij kan ie dus het dak op en nu is mijn oog gevallen op de Thule Spoiler 555, wie heeft zo\'n geval en kan mij zeggen of ie bevalt en is de fiets er eenvoudig in je eentje op te zetten???. (andere tips of suggesties zijn uiteraard ook welkom).

m.vr.gr. Robert B.

• HansH

Vreemd, ik kom juist altijd naar Twente om er te fietsen!

• Robert B.

w8 ff, voor de bijdehandjes hiero. Ik bedoel dus niet dat geval dat je dwars op het dak plaatst tegen de wind, maar die drager waarbij je je voorwiel thuislaat (of in de kofferbak). http://www.thule.com voor degene die het zonder plaatje niet snappen.

m.vr.gr. Robert B.

• jannes

in je binnenak??

• Bou

Wat is er tegen een fietsendrager op de trekhaak? “Niet echt lekker” snap ik niet, volgens mij staat de fiets daar prima uit de wind. Op het dak moet je erg oppassen op lage “maximale doorrijhoogtes” (bij mijn fietsenmaker heb ik een keer een mooie enkele maanden oude Principia gezien van enkele duizenden euro's, met een mooie knik onder in de onderbuis vh frame - erg zonde)

Achterin de auto werkt ook goed, en de kans op diefstal is het kleinst! Vooral als je een gezinsauto hebt werkt dat goed (ik heb een oude station-car, werkt perfect).

Een beetje oppassen bij het inladen, maar als je met dekens werkt is de kans op beschadiging nagenoeg 0.

Robert B. schreef:

>

> Fietsen is leuk maar ik heb het nu wel een beetje gezien in

> twente. Ik wil graag met de auto een stukje Duitsland in om

> daar te fietsen. Maar hoe krijg ik de fiets het beste mee???

> Achterop de trekhaak lijkt me niet echt lekker voor dat ding

> en de kans op een beschadiging bij het deponeren in de

> kofferbak ik ook niet gering. Van mij kan ie dus het dak op

> en nu is mijn oog gevallen op de Thule Spoiler 555, wie heeft

> zo\'n geval en kan mij zeggen of ie bevalt en is de fiets er

> eenvoudig in je eentje op te zetten???. (andere tips of

> suggesties zijn uiteraard ook welkom).

>

> m.vr.gr. Robert B.

• Harrie

Ja, helemal gelijk. Gooi hem bij slecht weer en als je met max 2 personen in de auto zit lekker achterin de auto. Blijft ie schoon en kan men er niet zo gemakkelijk bij.

Anders: op de trekhaak.

Koop dan wel de Spinder aluminium. Net als de Hawk, maar dan niet zo'n roestbak. Is zijn geld waard en vast goedkoper dan een Thule.

Op het dak werkt niet lekker. Enkele nadelen zijn al aangehaald.

Tegenwoordig hebben auto's geen gootjes meer, waardoor de bevestiging erg modelspecifiek wordt. Zit je later mooi te kijken als je een andere auto neemt.

Max. doorrijhoogte, lawaai, brandstofverbruik, lastig te plaatsen en te verwijderen zo boven op de auto.

Dus toch maar op de trekhaak. Natuurlijk geen crankbevestiging he !

• Kobe

Ja, wie de crankbevestiging ooit heeft bedacht !!??! (fucking Twinny load)

• Talentje

ik zou ook voor de achterbak gaan. Grote doek meenemen en je beschadigt hem echt niet.

• Robert B.

juist ja, thanks voor tips zover. Ik heb dus al zo'n geweldige twinny-load waar ik mijn 2 wieler niet in durf te parkeren. Verder heb ik al wel een imperial (voor de surfplank) dus dan zou het alleen gaan om zo'n geul, maar blijkbaar zijn jullie daar ook niet al te enthousiast over.

m.vr.gr. Robert B.

• Verborgen

Koop een busje!!! Bevestig in de achtercabine vlak voor het scheidingsschot een paal tussen de beide wanden, en hang daar gewoon simpelweg je commandeurs van je stuur overheen. Als je het handig doet hoef je bij het in- en uitladen van je fietsen nieteens de auto in. Tevens is een busje ook handig voor tassentroep en reservewielen.En kun je als het regent ook nog inrijden (op een rollerbank weliswaar) onder de achterklep ( als ie tenminste naar boven opengaat)

Groet

Verborgen