Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Raboploeg Tour

• Martijn

Mijn samenstelling

Boogerd

Dekker

Leipheimer

Engels

De Groot

Kroon

Lotz

Wauters

Veneberg/Verheyen

De Zberg bros niet … Markus is zichzelf niet meer en Beat nog niet terug op oude niveau …. Daarnaast vind ik het wel prettig om wat nederlanders in de tour te hebben ….. minimaal 6 ….. nu maar hopen dat ze een beetje gemotiveerd zijn allemaal ….

• Maarten V.

Ik denk dat het zo wordt op basis van wat ik zo uit de media heb opgepikt:

Leipheimer

Boogerd

Dekker

De Groot

Engels

Lotz

Verheyen

Wauters

Niermann/Boven/Kroon

• Ad

Heb je vandaag de uitslag gelezen van de klimtijdrit in de Route du Sud?

Grischa Niermann werd 22e, weliswaar ruim achter Levi, maar ruimschoots voor de Nederlandse Rabo's.

Levi verdient het dat de ploeg om hem heen wordt gebouwd, dat krediet moet 'm worden gegeven.

Daarbij hoort onze Duitse vriend, hij klimt beter dan Kroon en Veneberg.

Laat alle chauvinistische gevoelens maar varen, want De Rooy com suis willen in de Tour scoren met Levi.

Dat betekent een ploeg met Geert Verheijen en Grischa Niermann en waarschijnlijk without El Torro Veneberg en Kroonprins Karsten.

Met Addy Engels kan ik akkoord gaan, al heb ik stilletjes het gevoel dat de ploegleiding hem niet wil inzetten ten faveure van superwaterdrager Jantje Boven…..

• Marco

Misschien moet je nog eens een boek lezen over de Tours van 1968 en eerder, dan kan je lekker wegdromen bij de landenploegen …

Verder ben ik het volledig met Ad eens, nu heeft Rabobank een podiumkandidaat, dan moet je ook zorgen voor de best mogelijke ondersteuning.

Daar hoort Niermann zeker bij (ook met het oog op de ploegentijdrit), Beat Zberg in principe ook, maar die kwam vandaag als 67e boven, dus dat zijn deelname onzeker is valt te begrijpen.

• Maarten V.

Waar baseer je dat gevoel op Ad? Het zou kunnen hoor. Ik verwacht ook zeker geen 6 vaderlanders in de Raboploeg. 5 maximaal.

• Martijn

Het nederlandse wielrennen komt maar niet uit het dal …… landenploegen …. daar ben ik wel voor eigenlijk …….. het is toch triest als er met net aan een handjevol nederlanders aan de tour wordt begonnen?

• Maarten V.

Laten we tellen:

5 Rabo-Nederlanders

3 bij Domo? (Van Bon en Knaven en misschien Van Heeswijk)

1 bij Lotto

9 Nederlanders.

Is mager ja, maar al een paar jaar zo. Daarom zou het goed zijn als Bankgiro volgend jaar groter wordt. Zucht, dagdroom, nog een zucht.

• Ad

Ik twijfel of de ploegleiding Addy Engels na de Giro ook in de Tour van start laat gaan.

Hij kan natuurlijk in de bergen Leipheimer ondersteunen, maar 2 grote ronden in één jaar voor ons klimtalent….misschien een beetje te veel van het goede.

Ik weet ook, dat men binnen de Raborangen terecht zeer lovend is over Jan Boven.

Hij is geen gevleugeld klimmer, maar kan in het begin van bergetappes bergen (wat een woordspeling) werk verzetten.

Boven is de ultieme knecht, altijd werkend voor de ploeg, zichzelf wegcijferenden niet klagen.

Bovendien kan hij de Tour aan.

Nogmaals, ik zie Addy ook graag debuteren, maar zal het begrijpen wanneer dit dit jaar nog niet gebeurt.

• Marco

Ja landenploegen, laten we dan een extra belasting instellen, het kwartje van Martijn, daar kopen we dan fietsen van, en doen als landenploeg mee.

Alleen rijdt Guus dan in de ploegleiderauto van Zuid-Korea ons allemaal van de weg af, en dan moeten we allemaal huilen.

Wat een zielige praatjes Martijn …

• Ad

Het Nederlande wielrennen houdt niet op bij Rabo, beste Martijn.

Aart 4houten start voor Lotto en bij Domo Farm Frites rijden Van Bon en Knaven de Tour en wellicht ook Max van Heeswijk.