Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kopman Euskaltel

• Sven

Wie zou de kopman van Euskaltel worden? Toch niet weer Etxebarria neem ik aan. Wordt het Zubeldia of Mayo?

• Leon

Haimar Maybarria.

• Niels

Laiseka moet na zijn Tour van vorig jaar (tenminste zijn optreden in de pyreneeën) het gaan doen voor Euskaltel. Vorig jaar werd hij volgens mij 28e op 1 uur en 2 minuten, maar samen met Zubeldia en Mayo moet hij het toch wel gaan doen waarschijnlijk voor Euskaltel. Beide Etxebarria's zullen ook nog wel voor een etappezege gaan

• kritxebarria

Laiseka heeft vorig jaar in de pyreneen een 1ste en een 2de plaats gehaald maar is tussen de twee aetappes nog wel op zijn gemakje als 78ste binnengekomen op 28.47.

Me dunkt dat hij te wisselvallig is voor het kopmanschap in de tour. Voor het klassement zal het van Zubeldia en misschien Mayo moeten komen!

• Jacques

Zonder meer Zubeldia. Moet in staat zijn top-5 te rijden

• Leon

Laiseka is intrinsiek de beste klimmer maar heeft een matige tijdrit. Zubeldia en Mayo zijn van hetzelfde soort, goede klimmer en goede tijdrit, alleen is Z iets ervarener. Maar ze hebben ook altijd David Etxebarria nog, die kan in principe ook top-10 rijden.

• Siegfried

Als ze vuurwerk leveren in de Tour dan ben ik al content. Het is geen ploeg die zomaar zegt we halen met een renner de top 5. ze hebben meerdere mannen voor ritwinst en dat is hun sterkte en dat lijkt me dan ook het beste.