Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

DE GROOT, ZBERG EN KROON IN DEFINITIEVE TOURPLOEG

• www.tourdefrance.nu

Jan Raas heeft zojuist de Tourploeg bekend gemaakt. Meer info op http://www.tourdefrance.nu

• Jeroen B

Wel een goede ploeg, maar over Engels heb ik mijn twijfels, in de Route du Sud ging het toch niet zo best met hem.

Verheyen (ging redelijk in Zwitserland, kon misschien weer naar topvorm werken in de Tour zoals hij dat ooit heeft laten zien daar) had ik voor hem in de plaats gekozen verder vind ik het leuk voor Karsten.

• franck

zet dan ook gelijk de ploeg neer, het is dus geworden:

Leipheimer, Boogerd, Dekker, Wauters, De Groot, Engels, Kroon, Niermann en Beat Zberg.

waarvan momenteel totaal nog niet in vorm zijn: Engels, Kroon en Dekker

• Jacques

Ik mis Verheyen en M. Zberg

• Wouter

Echt bagger deze ploeg. Leert die ploegleiding het dan nooit? Naar mijn idee slaan ze wel vaker de plank mis op tactisch gebied maar nu dus ook wat de rennerselectie betreft: Beat Zberg naar de Tour! Komop zeg, wat heeft hij nu laten zien? Marc Wauters altijd een zekerheidje, ook al rijdt hij het hele jaar geen deuk in een pakje boter. Voor Kartsen Kroon geldt het zelfde: heeft nog niks laten zien, of piekt hij naar de Tour? Neem dan Verheyen mee, heeft tenminste blijk gegeven van een goede vorm en wat NEDERLANDSE knechten, ipv een Marc Wauters.

Door nu maar 5 Nederlanders te selecteren (slechts 8 in totaal naar de Tour) heeft Rabo het Nederlandse wielrennen geen goede dienst bewezen. Dit betekent (op termijn) minder aandacht voor het wielrennen. De Tour is voor de massa (en dus ook de potentiële sponser) het podium voor de Nederlandse renners om zich te laten zien. Door het alsmaar dalende aantal landgenoten (slechts enkele jaren geleden reden nog 12 Nederlanders mee) zal uiteindelijk de interesse voor het wielrennen bij het grote publiek en sponsers afnemen. Want (ik keur enkele buitenlandse VERSTERKINGEN zeker niet af) met al die buitenlanders kan de gemidddelde Nederlander zich niet identificeren en de interesse zal afnemen. Natuurlijk zal de “harde kern” altijd interesse blijven tonen omdat het nu eenmaal om wielrennen gaat. De ploegleiding heeft zich waarschijnlijk weer teveel laten lijden door hoge contracten (Zberg) en symphatie voor een renner (Wauters heeft bij Raas altijd een streepje voor.

We moeten echt oppassen dat we straks in het wielrennen niet een website kunnen maken met een titel: Ihr seid nicht dabie!

• Jeroen B

Kroon kan wel wat laten zien hoor zoals hij vorig jaar in de Vuelta deed, hoe kom je erbij dat hij totaal niet in vorm is ??

En Dekker is de beste wielrenner van Rabo, van de wereld misschien wel, dus als die graag de Tour wilt gaan rijden dan is dat prima !! Respect voor de kopmannen als Dekker die het ook afmaken.

Met Engels ben ik het met je eens Franck.

• Jeroen B

Je maakt je teveel zorgen hierover Wouter, echt je lult hier onzin.

Zberg komt terug van een blessure en was vorig jaar heel goed ook bergop een van de betere, kan in de Tour misschien verbeteren.

Wauters is altijd nog een hele goede hardrijder, in de ploegentijdrit niet onbelangrijk!

• Marco

Gek dat niemand Marc Lotz in het rijtje mist.

Meestal toch een vaste waarde, al bleek hij eerder dit jaar al niet zo tevreden met zijn rol binnen de ploeg.

En dat gedoe over die buitenlanders vind ik nogal overdreven. We hebben het over sponsorploegen in de topsport, die moeten opvallen door prestaties en niet door een stel ideale schoonzonen van de juiste nationaliteit zoals sommigen graag zien.

Of denk jij dat men in de VS Armstrong ineens minder vindt nu er 3 Amerikanen in de US Postal Tourploeg zitten? En Wouter, bel anders even met je naamgenoot, om hem te vertellen dat 2 Belgen in zijn Tourploeg niet zou kunnen …

• Rob

Ik mis Marc Lotz in dit rijtje!

• Wouter

Je mag van mij best buitenlanders meenemen maar dan wel als ze een overduidelijke meerwaarde hebben. Nar mijn idee hebben op dit moment Wauters en Zberg dat niet. Voor het Nederlandse wielrennen is het dan beter dat je als Nederlandse ploeg dan wat landgenoten meeneemt. Dat vooral uit de motieven die ik eerder al aangaf (sponsoren, herkenbaarheid bij het publiek) en natuurlijk ook (dat zal ik niet ontkennen) wat chauvinitische gevoelens. Daarom had ik toch ervoor gekozen om Veneberg en Lotz mee te nemen. Zeker de eerste heeft laten zien in een goede conditie te verkeren.

Het selectie beleid van US Postal kan ik wel begrijpen omdat deze ploeg nu eenmaal buitenlanders meeneemt die wel beter zijn dan landgenoten. (de betere zijn immers weggekocht: Leipheimer, Livingston, Hamilton)

Van DOMO zal ik het ook wel begrijpen want welke belgen moet je dan nog meenemen? Cretskens en de Wolf hebben toch niet echt blijk gegeven dat ze in de Tourploeg horen, Domo heeft nu eenmaal veel betere buitenlanders (en als Belgische ploeg maar relatief weinig Belgen, wat mij toch commerciel minder interessant lijkt voor de Belgische sponser) zoals Wadecki, Rodriquez, van Bon en Virenque.

Maar je hebt wel een beetje gelijk dat 2 Belgen als Belgische ploeg wat weinig is, dus ik zal wel even met “oom Patrick” bellen en zeggen dat hij Cassani maar in moet ruilen voor van Goolen ofzo…