Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

DE GROOT, ZBERG EN KROON IN DEFINITIEVE TOURPLOEG

• Martijn

Engels is al een tijdje zeker van selectie …… hij heeft het daarom rustig aan gedaan in de route dus sud …. om zich zo goed klaar te stomen voor de tour … en zich niet over de kop te rijden daar ….

ik snap niets van de kritiek op de selectie van addy engels …… terwijl ik wel las dat iemand het leuk vindt dat karsten kroon is geselecteerd …. hij heeft nog helemaal niets laten zien dit jaar … terwijl hij al vierdejaars prof is ……. toch ben ik blij dat hij geselecteerd is en niet markus zberg.

Wat uiteraard een slechte zaak is is het aantal nederlandsers dat van start gaat …. slechts 8 … ik vind dat de rabo toe moet naar een ploeg met louter nederlanders of er moet een tweede grote nederlandse ploeg komen, op zeer korte termijn….

• Wouter

Nouja Bankgiro volgend jaar als TT1, maar voor een Tourplek zullen ze wel niet in aanmerking komen…

• Martijn

Mee eens Wouter , een buitenlander moet een meerwaarde hebben …

• joop

Dat rare landengedoe steeds. Het gaat er toch om dat de beste renners rijden. Men rijdt niet voor de lol of zo.

Als een nederlandse renner goed is, zal die zich eerst moet bewijzen in kleinere wedstrijden, (dit geldt voor elke renner) en daar rijden ze op dit moment geen al te beste koersen. Beat Zberg heeft dit seizoen (met name in het voorseizoen) bewezen dat hij bergop zeer goed en lang meekan, ze zullen heus wel de bevestiging hebben dat hij in vorm raakt. Nierman heeft ook bewezen in rondes en kleinere rondes bewezen mee te kunnen tijdrijden kan hij ook.

Verheyen was de beste in TDS zegt ook wat. jammer dat hij er niet bij is) Ditzelfde geldt trouwens voor LOTZ had ik er graag bijgehad

Kroon vind daarentegen nog niet overtuigd hebben dit seizoen, dus ja inruilen voor lotz of verheyen of M. Zberg . (in kopgroep of sprint bergop altijd van de partij)

• simpie

lotz is reserve

• Wouter

En om het nationale wielrennen in landen verder te stimuleren en bevoordelen, een maximum stellen aan het aantal buitenlanders dat in een ploeg mag worden opgesteld, bijv 3? (Dus niet een maximum aan buitlanders die onder contract staan) Zo krijgt het wielrennen in landen een met bijv. wel een grote profploeg toch een positieve impuls. En kunnen bijv. Nederland (Rabo) en Denemarken (CSC) op het hoogste niveau renners uit eigen land een kans geven om hun te ontwikkelen en is het interessanter voor sponser en publiek.

Zo maar een opgelaten ballonnetje…

• Martijn

Misschien wel Wouter ….. of gewoon als ploeg de norm hanteren om alleen met renners uit het eigen land te werken …. dit zal voor nederland zeker niet slecht zijn ….. ik kijk liever naar een nederlander dan naar een amerikaan of belg ….

• joop

Voor een sponsor is ook exposure belangrijk, en als die niet gehaald wordt met eigen nationale renners dan stel je een buitenlander op.

• Martijn

Dan moet je die afspraak met de sponsor overleggen …….

• joop

Wat is het verschil? Je krijgt dan 10 Italiaanse ploegen met italianen en 7 spaanse ploegen met spanjaarden enz. Gaan wij dan met 1ploeg wel ritten winnen en heel goed presteren. We doen het nu ook niet slecht, maar het gaat dan echt niet beter of zo. De opleiding is een aantal jaren geleden begonnen en dat heeft tijd nodig. Daarmee hebben wij misschien relatief gezien 5 talenten en andere landen 15 of meer