Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Andere Tour Nederlanders?

• Wouter

Naast de 5 van Rabo gaan dus ook nog van Bon, Knaven en Vierhouten naar Frankrijk. Enkele Nederlanders doen dat niet:

Toch nog wat opvallende zaken wat andere Nederlanders betreft:

-van Dijk stond eerst bij de reserves bij Lotto en is nu vervangen door D'Hollander: waarom? Geblesseers geraakt?

-van Heeswijk heeft aangetoond in goede doen te zijn, toch niet geselecteerd, toch gekozen (en begrijpelijk) voor wat Belgen, maar toch: een duidelijke reden voor zijn niet selecteren? (Dit betekent als hij woord houd dat van Heeswijk vetrekt bij Domo)

-Hoffmann, staat ook niet bij CSC. Ook al niet voor de Giro geselecteerd. Natuurlijk nog niks van gezien dit jaar, ook een reden ooit genoemd?

• Jeroen

Ik zou toch zweren dat die Hoffman ergen tussen Parijs en Roubaix toch wel goed reed…..

• Marida

Goedkope koersbroek zit Hoffman dwars

GROENLO - Een abces aan het zitvlak zat profrenner Tristan Hoffman uit Groenlo niet lekker. Fietsen werd een steeds pijnlijker activiteit. Zijn deelname aan het Nederlands kampioenschap dat komende zondag in Nijmegen wordt verreden kwam zelfs in gevaar. Een operatieve ingreep leek onvermijdelijk. Goedkope koersbroeken waren volgens Hoffman de oorzaak van de fysieke malheur. Ook twee ploeggenoten van Hoffman bij het Deense CSC-Tiscali kampten met pijnlijke billen. En dat is voor een wielrenner toch lastig. De ploegleiding had echter oor voor de noden van Hoffman. Hij pleitte voor betere broeken en hij kreeg betere broeken

Net op tijd, het abses is inmiddels geslonken en het operatief verwijderen wordt doorgeschoven naar het einde van het seizoen op de weg. Hoffman kan gewoon vertrekken op het NK, dat hij in 1992 won. De Achterhoekse coureur laat de Tour de France overigens aan zich voorbij gaan.

Gestoken in een nieuwe koersbroek van uitstekende kwaliteit bereidt hij zich voor op de najaarsklassiekers. Wanneer het abces niet groter wordt, kan Hoffman zijn achterwerk straks met een gerust gevoel op het smalle zadel plaatsen.

• Leon

CSC kiest duidelijk voor renners die een berg over komen, plus een paar sprinters. Dat eerste kan ik begrijpen, maar voor die eerste anderhalve Tourweek heb je aanvallers nodig, geen tweederangs sprinters als Piziks of Dean. Maar het schijnt tegenwoordig mode te zijn om je klassiekerrenners thuis te laten en op het naseizoen te laten mikken.

Wat Domo betreft, ik heb geen idee wat Cassani voor meerwaarde heeft ten opzichte van Van Heeswijk. Ik dacht dat die Italiaan samen met Milesi de persoonlijke knecht van Vainsteins was. En die is geblesseerd.

Ik zou nog eerder Max in Luxemburg laten starten dan Knaven, als 3 Nederlanders tegenover slechts 2 Belgen een onoverkomelijk probleem schijnt te zijn.

• Kobe

Ik vind Castelli altijd behoorlijk prijzig.

Maar dat is per kont verschillend of een broek van een bepaald merk lekker dan wel zwaar klote zit.

• h

Ja of Bio Racer die hadden wij vorig seizoen

Nu Ultima nou dat is echt niks

PS bij welke broek had Hofman last

• Marco

Leon toch, ook al last van Tourpool-domheid? ;)

Cassani heeft toch duidelijk zich zonder Vainsteins in het voorjaar laten zien, en hij rijdt nu weer erg aanvallend in Zwitserland. Milesi is daarentegen wel een echte Vainsteinsman, ze reden ook al samen bij Vini Caldirola.

En Knaven is inderdaad de enige Domo-renner die nog onzichtbaar blijft deze weken. Hem inruilen voor Max lijkt mij logisch. Maar waarschijnlijk denkt de ploegleiding ook aan de vorige Tour, toen Knaven een van de weinige redelijke Domo-renners was en Max onzichtbaar rondreed …