Dat in een mooie reactie op dit hele verhaal patani!! De benzineprijzen zijn wel erg duur op het moment, vinden jullie niet!!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsWij kunnen misschien onze wijsheid ten toon spreiden. Maar dan heb je weer 10 of 20 man die je ploeg copieert, dan hou ik het liever voor mezelf. Trouwens aan mijn ploeg ben ik nog niet begonnen, die van de Giro deed het redlijk en die was ook op een uurtje af. Daarbij moet je natuurlijk nog wel de tijd tellen vn het volgen van het wielrennen en het zeer belangrijke geluk.
Zo had mijn Giro ploeg il falco omdat ik hem subliem vind dalen, je krijgt er geen toto punten voor maar dit gelukje bij mijn emotionele keuze bracht wel veel punten op.
Tsja Kobe, zoals je zelf al aangeeft is er hier al meer over geschreven.
Ik vind in dit verband die term die Mart Smeets gebruikte (en die voor hem zelf zeker geldt) : aangeleerde wielerliefhebber wel mooi.
Maar het is een teneur die in dit forum al langer heerst.
Is even niets aan te doen.
Laten we over 2 weken temidden van het Tour Toto lawaai het eens hebben over het NK Baan in Alkmaar.
Ben je daar ?
Pistier is daar; dus die wil daar wellicht ook wel iets over melden.
Ik denk dat Kenner daar ook wel is.
Zelf kom ik woensdag en zaterdag naar Alkmaar afzakken.
En voor alle Tour Toteraars die willen ontdekken dat wielrennen niet ophoud bij de Tour : Kom naar Alkmaar.
(Dat ligt vlak bij Lutjebroek)
VrGr
Tsja Bert, het zij zo.
Maar inderdaad over 2 weken het NK baan!
Ik was nog van plan om mee te doen op de achtervolging, maar op de TU zijn ze zo vriendelijk om een lading tentamens in te plannen tijdens het NK baan.
Dus ik zal er jammergenoeg niet bij zijn in Alkmaar.
Over baanwielrennen gesproken, ik vind het belachelijk dat “Topsportland” Nederland nog steeds niet beschikt over een moderne indoor baan. Als je ziet hoeveel Rabo in het wielrennen stopt, maar de baansport wordt bijna helemaal genegeerd. En het NOC-NSF denkt ook alleen maar aan makkelijk scoren. Daar denken ze niet aan de sport, maar in hoeveelheden medailles op kampioenschappen en Spelen. Vandaar dat elke beetje roeier al meteen een B of A status krijgt. Maar laten ze eerst eens zorgen voor fatsoenlijke accomodaties voor topsporters voordat ze zich een topsportland noemen.
Maar ja misschien moet ik niet zo moeilijk doen en gewoon gaan roeien, eens kijken hoe snel ik een Volkswagen onder m'n reed heb. En de dopingperikelen die ik van die jongens hoor lees ik ook nooit en te nimmer in de krant, ja mooie sport dat roeien.
Kobe ;succes met je tentamens !! (Herkansing??)
Die mooie A baan gaat er wel komen over pakweg 2 jaar.
In Apeldoorn.
Niet de leukste verbinding vanuit dat dorp in de Kempen , ook niet met een Volkswagen.
De baan is als je het eenmaal door hebt een schitterend onderdeel van de wielersport.
Je moet er oog voor krijgen door er te komen.
Vorig jaar ben ik regelmatig in Alkmaar en Amsterdam geweest.
Vooral Alkmaar is op de dinsdag avond erg leuk.
Door het programma maar zeker ook door de manier waarop niet-baan renners worden opgevangen.!
Maar zoonlief werd neo-amateur en dan is er een stuk minder te doen.
(Scheelt me een jaar kilometrage voor mijn auto)
Terugkijkend in Wielrevue Nationaal zie ik een verslag van een jaarvergadering KNWU in november 2001.
Daar sprak Hein V. namens de UCI over de internationale teruggang van het baanrennen.
De UCI vreest voor de Olympische status van de baansport omdat er maar zo weinig landen actief zijn.
Om die belangrijke Olympische status te handhaven wil de UCI nationale baan initiatieven ondersteunen.
Met name de breedte ontwikkeling.
Meer geld voor de KNWU
Dan denk je : meer (breedte) initiatieven vanuit diezelfde KNWU…
Mis gedacht.
Juist andersom.
Minder initiatieven.
Jammer .
Gemiste kansen…
Je moet er wel iets voor over hebben om de baan te leren kennen. !
VrGr
Bert
PS
Dat roeien wordt hier ook wel gedaan.
Dopingvrije sport; hoor je nooit iets over.
Zal wel nooit gecontroleerd worden; de beste manier om doping vrij te zijn.
De dopingdiscussie wordt hier al iets breder gemaakt gelukkig. Maar 2 Fransen die enige opmerkingen over doping in het tennis maken worden meteen met een scheef oog aangekeken las ik. Franse dopingjacht met 2 snelheden ??????
Terug naar de baanperikelen: ik kom (nog?) te weinig op een wielerbaan om echt te weten wat daar speelt, maar vanwege mijn betrokkenheid bij de atletiek (in Utrecht met name) hoop ik even hard dat de accomodatie er in Apeldoorn over 2 jaar gewoon ligt (de kans om het EK te organiseren en zo de accomodatie bekendheid te geven is helaas al gemist :-( ).
Goed dat je hier toch zo af en toe nog rondkijkt (soms is er best wat interessants te lezen……)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?