Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

1e contract Bloks-ploeg

• flyer

'Knuffelen' wordt masseren

Door Ad Pertijs uit BN de Stem

Woensdag 26 juni 2002 - BREDA - Ruud Benard keert terug in het wielerpeloton. Als masseur bij de nieuwe profploeg van Jelle Nijdam. Terug naar zijn passie van voor het ‘Big Brother’-tijdperk. “Die gekte is nu gelukkig voorbij. Ik ben er aan toe om de dingen te doen die bij me passen. Het is gedaan met ‘lekker knuffelen’ en ‘laat je niet gek maken’.”

Een maand geleden polste Jelle Nijdam hem. Hij zocht een soigneur voor zijn wielerteam. “Jelle kwam op het juiste moment”, aldus Benard. “Ik heb tweeëneen half jaar goed kunnen leven van die Big Brother-gekte, maar het houdt een keer op. Ik heb fantastische dingen meegemaakt in Ahoy, maar ik miste op den duur de kleine dingetjes die bij me horen. Het masseren van sporters, met name wielrenners. Je hebt lichamelijk contact, je praat lekker, het is gezellig. Die geur van massageolie had ik veel te lang gemist.”

NAC-fan

De afgelopen weken ging Ruud Benard een paar keer op proef mee. “Om te kijken of dat gevoel er ook in de praktijk nog was. Het was er direct weer.” En dus rondde hij vorige week de besprekingen met manager Cor Bloks over een driejarige overeenkomst af. “Het wordt een baan zoals het er nu uit ziet. We gaan drie jaar aan de weg timmeren en ik krijg de verantwoordelijkheid over de gehele verzorging.”

De tv-kijkers hebben Ruud Benard vooral leren kennen als voetballiefhebber. Als NAC-fan in hart en nieren. “Ik heb twee passies: voetbal en wielrennen.” Die verhouden zich als de Beatles tegenover de Rolling Stones. Benard: “Dan zijn de wielrenners de Stones. Vrijbuiters, die de beuk erin gooien. Voetballers beginnen al te klagen als ze twee wedstrijden in een week moeten spelen. Wielrenners zeiken niet zo. Ze doen hun werk in weer en wind. Het is een veel zwaardere sport en ik heb als soigneur enorme bewondering voor die gasten gekregen. In de nationale vrouwenploeg heb ik meiden op hun laatste krachten tegen een berg op zien fietsen. Zoiets raakt me.”

Benard heeft zelf nooit gekoerst. Hij kwam in aanraking met de sport via zijn massagepraktijk. “Daar kwamen ook coureurs langs. Jantje Cooremans van wielervereniging Breda vroeg me mee te gaan naar de Ronde van de Roussillon. Er ging daar een hele wereld voor me open. Ik was direct verkocht. Het is een virus gebleken dat me nooit meer heeft losgelaten.”

Van Poppel

Benard werkte jaren achtereen voor Tegeltoko, Rabo en de nationale vrouwenploeg van Jean-Paul van Poppel.

“De tijd bij Van Poppel was de mooiste. Het ging er relaxt aan toe. Korte koersen, geen bevoorrading en de hele wereld over reizen.”

Met Nijdam gaat het vandaag niet verder dan het Belgische Oetingen. “Om halfnegen in Wernhout verzamelen”, kwam Nijdam hem gisteren vertellen. “Dan ben ik er om kwart over acht”, zegt Benard. “Ik zorg dat de bidons een etenszakjes gevuld zijn en ik loop dadelijk nog even bij de supermarkt langs voor wat ‘extrannetjes’.” Het zijn kleinetje dingetjes, maar Big Brother Ruud is er hard aan toe.

• Insider

Heel positief dat Ruud weer terugkeert. Vorig jaar in Axel (junioren) heb ik hem langdurig gesproken in de bevooradingszonne (over PSV, NAC, wielrennen en het bigbrothergebeuren). Hij vertelde dat hij het leuk vond weer met renners bezig te zijn.

Renners opvangen na de finish was er echter niet meer bij, want de idiote speaker kon het niet laten Big-Brother Ruud even aan te kondigen. Het gevolg was de “handtekeningjagers” het werk onmogelijk maakten. Na de driedaagse van Axel heb ik Ruud niet meer gezien.

Ik hoop dat deze gekte nu echt voorbij is en Ruud kan doen waar hij zijn hart heeft zitten!

• Talentje

Natuurlijk is het kleuk voor die ploeg een bekend persoon aan te trekken maar aan Ruud heeft de pkloeg niet bijster veel. Zeker niet als ze een serieuze uitstraling willen hebben. Het is niet echt een hardlopende jongen die vaak zijn handen uit de mouwen steekt. Verder is hij altijd goedlachs (kan positief zijn) maar niet geschikt om een serieus gesprek mee te voeren.

Ik hoop dat Bloks hier goed aan doet

• MountainMike

Ruud was ook al aan het werk bij bloks tijdens het OZ wielerweekend waar hij duidelijk in beeld was!!!! en gister ook in Oetingen.

• Outsider

KH

Hoezo “de ploeg heeft niet veel aan hem” en “het is niet echt een hardlopende jongen die vaak zijn handen uit de mouwen steekt”??? Volgens mij heb je dan een verkeerd beeld van hem. Als iemand niet serieus overkomt en vaak lacht wil dat niet zeggen dat hij niet serieus met zijn vak bezig is! Ruud is een prima kerel en een prima soigneur, al kneed hij vaak iets te hard!

• Pieter

Outsider, wat bedoel je met KH?