Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom Hayman op het NK?

• Wouter

Weet iemand waarom Hayman op het NK rijdt? Naar mijn weten heeft hij de Australische nationaliteit. Volgens mij heeft hij zelfs vorig jaar op het WK in Lissabon gereden voor Australië.

Heeft dat dan toch te maken dat hij een Nederlandse licentie heeft? (Om die reden mocht hij geloof ik ook starten in ‘99 waarhij meteen NL’sK werd) Maar wat ik mij dan wel afvraag waarom hij dan weer een WK voor Australië reed. Is hij tussentijds toch van licentie/nationaliteit gewisseld?

De andere AUS/NED in het peloton, Patrick Jonker, rijdt dan weer niet het NK. Hoe zit dat in zijn geval? Dacht dat hij wel de Nederlandse nationaliteit had.

Weet iemand trouwens ook welke Nederlandse elite m/c op het NK niet starten, die wel op de startlijst staan? Naast al den Bakker, van der Kooij en Blijlevens.

Opvallende naam op de startlijst: Fred Rompelberg. Ben benieuwd hoeveel ronden hij mee zou kunnen.

• Marco

Ik snap het ook niet meer …

Vorig jaar had Jonker in elk geval een Nederlandse licentie, maar reed hij toch voor Australie het WK, en Hayman reed daar ook voor Australie.

Jonker was trouwens in januari 2002 4e in het Aussie-kampioenschap

Volgens mij is nationaliteit bepalend voor startgelegenheid, en niet het land van de licentie, maar echt snappen doe ik het ook niet …

• sekretaris

Is niet juist.

Een renner mag alleen in het kampioenschap van zijn land (nationaliteit) uitkomen.

Hayman is eens KvN geworden en men heeft toen bij de KNWU gezegd, dit was fout en dat kan niet meer. Op zijn licentie zal ook voor zijn nummer AUS staan

en geen NED zoals voor Nederlanders gebruikelijk. Wel zal hij een Nederlandse licentie hebben als hij in Nederland woont.

Ik denk dat het een administratieve vergissing is.

• Insider

Fred Rompelberg staat ieder jaar op de deelnemerslijst (zoals alle bezitters van een proflicentie). Dhr. Rompelberg is echter naar mijn weten al een paar jaar niet meer op het NK verschenen.

Iedereen met een proflicentie staat op de deelnemerslijst, dus als je eens deel wilt nemen, moet je een proflicentie aanvragen. Voor een paar honder Euro ben je de man en mag je starten.