Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Westenwind maakt NK-parcours stuk zwaarder

• Leon

Net even het NK-rondje gedaan… Wat een kötweer, wel wat anders dan die 30 graden van vorig jaar !!!

De stevige (noord)westenwind van vandaag maakt het parcours aanzienlijk zwaarder. Het nieuwe stuk aan het begin van de Zevenheuvelenweg stelt normaal gesproken niet zoveel voor, het bestaat uit 2 stukjes klimmen van 300 meter, met daartussenin een vlak stuk. Maar met wind tegen kom je in dat vlakke stuk niet vooruit.

De volgende 3 heuveltjes zijn redelijk beschut, dus de wind zal daar geen grote rol spelen.

Voor het laatste kwart van het parcours, dat voornamelijk naar beneden gaat, speelt de wind wel weer een rol: pal op kop…

Verder is het stuk afdaling vòòr de haakse bocht naar de finish met dit natte weer vrij link (gladde steentjes).

• Wesley

Dan hopen we maar op (heel) veel wind en dat het morgen (en overmorgen) wel enigzins droog blijft. Ik heb namelijk geen zin om daar te verregenen.

• Martijn

Ik heb geen zin om net zo'n matte koers te zien als vorig jaar …..

• italiano

wie zijn de favorieten dit jaar? en de outsiders?

• Elvis

Maarten Lenferink!!!!

• Kobe

Haha, lekker afgezien tijdens deze barre tocht?

Ik kreeg deze week ook een vergelijkbaar mailtje van mon frere die op z'n doortrappende fiets zat te zeuren dat er WEL geklommen moet worden en dat er te veel wind stond, maar het fietspad is dan ook een categorie zwaarder dan over de weg. Ja, die afdaling is bij regen wel spektakel gevoelig.

Maar laat het maar lekker stormen en regenen, dan maak Tristan misschien nog een kans. (En ik zit dit jaar toch binnen)

Anders zien we op het “zware” punt in het parkoers op de laatste ronde van Bon en Voskamp wegrijden.

• Leon

'Ton frere' heeft dan inderdaad gelijk: op het fietspad ga je bij 2 heuvels een meter of 5 hoger dan op de rijweg, het laatste heuveltje (buiten de helling naar Berg&Dal zelf toe) stelt daarom voor de coureurs helemaal niks voor. Vandaar dat ik zwaar aan het afzien was, terwijl een lekker gesoigneerde Rabo (leek mij Lotz) 5 meter lager mij voorbijstuifde.

Maar i.t.t. vorig jaar op m'n omafiets moest ik vanmiddag wel van m'n 3-versnellingen-Gazelle af toen ik 200 meter vòòr en nog 15 meter lager dan de Canadese War Cemetary (en dit weekend ook camping) achteruit de helling af dreigde te worden geblazen. Daar staat nou ook een kruis dus.

En verder zal ik morgen mijn van vorig jaar - achter Wallaard - daterende P.R. TV-airplay proberen te verbeteren. Wish me luck…

(ben trouwens NIET herkenbaar aan een De Nardi-petje, nergens verkrijgbaar)

• gerd

Good luck Leon…kan je je niet vermommen als Jeff Bernard, dan is mijn vrouw ook gelukkig….

• Leon

Valt ze op “Remmbo”?

• Kobe

Soepie, Ottie en Ard stonden uiteraard wel meteen op de 1e rij.