Zal de rabobank zich net als vorig jaar zich op het NK in zijn hempie laten zetten? De hele ploeg op kop en het niet afmaken? …… ik denk dat Raas zich dit jaar niet zo wil laten vernederen ….hem kennende ……. maar wie moeten ze uitspelen??
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoewel je toonzetting alweer negatief is (waarom toch?) ben ik je bijna dankbaar dat je dit onderwerp aanroert.
Eindelijk eens geen Tour-onderwerp.
Rabobank heeft dit jaar tegenstand van het Domo-FFblok (Knaven, van Bon, Moerenhout, van Heeswijk, Koerts, Tankink).
Hoewel ze ten opzichte van Rabo en Bankgiro in ondertal zijn mag je hun rol tijdens het WK op voorhand gekleurd intekenen.
Knaven, van Heeswijk en Van Bon zijn zelfs 3 kanshebbers.
Maar de belangrijkste weerstand (wat Rabo betreft) komt van Bankgiroloterij-Batavus.
Sterker nog, ik acht de 2e Nederlandse profploeg zelfs sterker dan Rabobank.
Bij Rabobank is Steven de Jongh in vorm en waarschijnlijk de meest vooruitgeschoven pion. Van Dekker verwacht ik nog niet echt veel, Boogerd is op dit parkoers bijkans kansloos en de overige Raborenners behoren (naar mijn bescheiden mening) niet bij de favorieten.
Bankgiroloterij-Batavus heeft in de breedte een zeer sterke ploeg, zeker op dit parkoers.
Rudie Kemna en Bart Voskamp zijn kanshebbers, maar houdt vooral ook Gerben Löwik, momenteel in zeer goede doen, in de gaten.
Met Bram Schmitz en Bert Hiemstra “achter de hand” zie ik meer potentiële kanshebbers bij BGL-B dan bij Rabo………
Ik ben het met je eens dat BGL op dit parcoers misschien de betere renners heeft. Toch denk ik dat vooral dankzij de numerieke meerderheid dat Rabo toch wel een goede kans maakt.
Vorig jaar is het vooral op tactisch gebied fout gegaan. Er werd te afwachtend gekoersd, de koers moet snel hard gemaakt worden als je in de meerderheid bent, zodat je zo'n groot peloton aan de aankomst kreeg. Ook stuurde Rabo veelal de verkeerde renners mee in de ontsnapping, dan werden Groenendaal en een 1e jaars prof meegestuurd met een groepje snelle mannen. Gevolg: je moet dan je eigen renners gaan terughalen. Het is vorig jaar geloof ik 1 keer bijna goed gegaan met en Rabovlucht: toen zaten, ik meen, Boogerd de Jongh en nog 2 of 3 Rabo's mee maar toen bleek Bankgiro vlug het gat te kunnen dichten.
Dit jaar is het voor Rabo zaak renners als Engels en Veneberg continu aan te laten vallen, dan kunnen de kopmannen (bijv. de Jongh, Boogerd, Kroon en Lotz) blijven zitten in het gezelschap van de echte knechten als Sentjes, Mutsaars en Groenendaal. Zo heb je altijd nog een paar mannen achter de hand die een gat dicht kunnen rijden maar heb je ook renners vooraan waar je op kunt vertrouwen dat zij een kans maken om de ontsnapping succesvol af te ronden.
Alleen loopt de koers (de praktijk) altijd anders dan je vooraf bedachte taktiek…
Vorig jaar van tevoren nog ff met Groenendaal gesproken. Toen zeiden we tegen hem dat ie net als in de cross de forsing moest voeren. En wie sleurde daar nog op kop in de een na laatste ronde, inderdaad King Richard.
Vorig jaar heeft Rabo de boel nog helemaal stil gelegd toen Kroon weg was, maar dit jaar moet Bankgiro echt niet onderdoen voor de Rabomannen, want die komen echt niet weg met IJzeren Rik in het peloton.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?