Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Toekomst van Lotz

• Arrizabalaga

Vorig jaar heeft Lotz er voor gekozen een 1-jarig contract te nemen. “Houdt me scherp, was zijn mening”

Nu is hij niet geselecteerd voor de tour, zal deze klap hard voor hem aankomen?

Waarschijnlijk, hing zijn selectie af van zn Giroprestatie maar die is hem afgepakt door Engels, geheel terecht trouwens.

Wat zullen zijn plannen zijn? bijtekenen? of wegwezen?

• Leon

't Zou leuk zijn als zo'n renner als Lotz nou eens naar een buitenlands TT-1 zou gaan, waarvoor hij ook in klassikers en Tour kan starten, zoals eerder o.a. Hoffman en Vierhouten deden . Op die manier krijg je wat meer een situatie zoals in Belgie: maar 1 of 2 grote ploegen, maar wel vrij veel coureurs bij buitenlandse ploegen. Als je de NL-se Tourstarters (buiten die bij Rabo alleen 2 bij Domo en 1 bij Lotto) vergelijkt met Belgie: daar hebben ze er 1 bij Rabo, 1 bij Mapei, 1 of 2 bij Cofidis, 1 bij Lampre en 1 bij CSC.

Dus wat dat betreft mag Lotz van mij naar Coast, Cofidis, CSC of Phonak…

• Ad

Arrizabalaga en ik zien Lotsie eigenlijk best graag bij Hoekstra en Capiot rijden volgend seizoen…….

• Kobe

Dan steun ik Leon…..

• Maarten V.

Ik steun ook Leon. Het is mooi als wat Nederlanders kunnen ´uitwaaieren` over diverse buitenlandse ploegen zodat dit inderdaad meer starts in de klassiekers en grote ronden oplevert. Lotz heeft zelf gezegd erg teleurgesteld te zijn dat hij niet in de Tour mag starten, dus wie weet kiest hij inderdaad een andere ploeg. Kan hij ook eens echt voor eigen kans gaan.

• Leon

Maar Ad, Lotz bij BGL is eigenlijk alleen maar meer van hetzelfde. Dan kunnen ze het verhoogde budget (wat trouwens deels ter vervanging van het aandeel van Batavus is) beter gebruiken om een kopman-type te halen, want dat zal Lotz nooit worden. Dus liever Van Heeswijk of Hoffman.

• Ad

OK Leon, you made your point.

We zaten wat te filosoferen over de invulling bij BGL-B nu het budget volgend jaar met 50% wordt verhoogd.

Daarbij kwamen de namen van Van Heeswijk, Hoffman en Wielinga prominent naar voren.

Dat zouden absoluut 3 versterkingen zijn.

Maar ook Marc Lotz is een zeer bruikbare renner voor het team van Scheppink, al zou het ook niet mijn eerste keus zijn.

Maar de stelling ging alleen over Lotz!

Als Lotz in het buitenland een goede ploeg zou vinden heb ik daar zeker vrede mee. Dan moet het wel een ploeg zijn waarin hij zijn motivatie en ambities kwijt kan.

In die zin zijn de door jou genoemde teams prima alternatieven.