Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Remmmmmmmbo!!

• Leon

Bert,

Nederland is zo'n klein land (al lijkt dat voor jou misschien wat minder het geval). Dan hoeven we toch niet zo lokaal of regionaal te denken? Denk groot, denk mondiaal. Remmert is een Eindhovenaar, een Brabander, een Fries, een Nederlander, een Europeaan, een Italiaan, een Slowaak, een wereldburger (dat laatste bedoelde Smeets waarschijnlijk)…

Maar even sereneus, Wielinga viel mij al op toen hij nog tijdrijder was bij Agu, en later bij de Rabo-amateurs. Ondanks goeie uitslagen kon hij - net als Van Dijk -niet doorstromen naar de profs. Waar anderen dan de moed verliezen, kozen Van Dijk en RW voor opties die bij hun mogelijkheden pasten: de een ging voor een Duits ploegje rijden waar hij veel leuke koersjes kon rijden, de ander pakte zijn koffers en ging naar Italie om beter klimmen te leren. En tot nu toe zijn ze allebei succesvoller dan alle Rabo-jongeren samen. Nou ja, relatief gezien dan w.b Remmbo, en absoluut gezien wat onze nieuwe kampioen betreft.

Zo als Wielinga zouden er gewoon veel meer moeten zijn, vandaar een oproep aan de Eltinks, Van Dams, Hoebens, Van Groezens en Oegemas van Nederland: Volg het Grote Voorbeeld !!!

• BdeVries

Wat betreft je laatste oproep Leon ; het aantal Nederlandse renners wat de koffers pakt en in het buitenland gaat rijden is bedroevend klein.

Overal in Europa (met name in Belgie) kom je hordes Engelstalige en oost Europeane renners tegen.

In Frankrijk ook nog Engelsen, een verdwaalde Amerikaan en renners uit de voorheen Sovjet staten.

Veel van die buitenlanders komen naar Europa in een poging ergens prof te worden.

Nederlandse renners willen niet “ergens” prof worden ; die willen in Nederland of desnoods in Belgie prof worden.

Zodat ze tussen de middag bij moeder warm kunnen eten.

Remmert gaat niet s' middags bij moeder warm eten.

Wij hebben in Nederland niet echt een supporter cultuur.

Meestal begint dat bij een renner uit eigen regio of iemand die je ergens ontmoet hebt of zo.

Of natuurlijk iemand die anders dan de grijze doorsnee is.

Aangezien ik een nieuwsgierig type ben vroeg ik mij af hoe iemand als toeschouwer supporter van Remmert W. wordt.

• Leon

Om eerlijk te zijn, Bert: zo'n echte supporter ben ik ook niet hoor. Alleen vergroot zo'n Remmbo-pet de herkenbaarheid *D