Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rabobankrenners

• G.H.B.

De Rabo heeft volgens mij nog steeds te weinig ‘winnaarstypes’ in de ploeg. Engels en Veneberg lijken zich positief te ontwikkelen, maar echte winnaar zullen het nooit worden. Hoewel ik weinig van Mutsaars weet, meende ik er wel achter te zijn dat dit ook geen echte winnaar is. Kroon ziet zichzelf als winnaar, maar kan het zeker nog niet waarmaken. Rabo heeft de laatste jaren mijn inziens hun goede renners (potentiele winnaars) te weinig gekoesterd, Van Bon en Heeswijk zijn uit onvrede weggegaan. Het was daarom des te pijnlijk dat het raboblok afgemat werd door exraborenners. Moerenhout, Hiemstra, Lowik Van Bon en Vierhouten waren de grootste boosdoeners. Dat Van Dijk won maakte de klap nog groter dan dat ie al was…

Ik vind daarom dat Raas en co geen goede renners meer moeten ‘wegdoen’. Ook al hebben ze een eigen willetje en zijn ze een beetje balsturig. Deze renners dus snel terughalen! Al vrees ik dat ze niet willen…

Versterking zal er in ieder geval moeten komen, dat lijkt me duidelijk. Of Traksel en Sentje(n)s moeten het heft in handen gaan nemen wanneer de ‘ouderen’ Dekker en Boogerd zullen stoppen. Maar deze renners zullen ook ervaren ‘leuningen’ nodig hebben om zo de top te bereiken.

Wat is de mening van de echte kenners??

• Joppie

Bobbie moeten ze gewoon meer laten rijden!!!!! Hij is een winnaarstype!!!

zie maar naar Veenendaal!

Kroon kon het niet afmaken, ga dan maar gelijk picknicken!

Groete Joppie ook een schroefdoppie

• G.H.B.

Klopt, hij rijdt niet bepaald een indrukwekkend programma. Hij moest zich volgens de ploegleiding richten op de Vredeskoers. Het lijkt mij voor zo'n gast beter en mooier om de Ronde van Zwitserland te rijden.

Misschien past zijn programma in het ‘voorzichtig brengen’ van een renner?!

• JansKoerts_supporter

Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens.

Jans Koerts reed voorheen ook in dienst van de Rabobank en door een klein conflict(je) moest ook hij het veld ruimen. Ik was persoonlijk getuige van het feit dat Jans in Limburg (in dienst van de Rabo) terug moest op het NK. Omdat de grote jongens toch liever hadden dat Boogerdje moest winnen. Met alle respect voor Boogerd hoor, maar op een NK mag van mij winnen wie op die dag het beste is. Nu heeft de Rabo Leipheimer aangetrokken als klassementsrijder, ik heb er alle vertrouwen in dat hij in de komende tour een goed klassement gaat rijden. Maar wat hebben wij daar als Nederlandse wielerliefhebber aan? Ik zie veel liever renner als een Koerts, Moerenhout, Knaven en een van Bon in het oranje Rabo tricot rondrijden. dan maar een minder goede klassering in een grote meerdaagse wedstrijd, maar wel een heleboel andere overwinningen daarvoor in de plaats. Geloof mij: Ondanks dat er zo denigerend over het Nederlandse wielrennen wordt geschreven en gesproken, rijden er toch nog een hele hoop individuele klassebakken rond, die samen in 1 ploeg een heleboel mooie prestaties weg zouden kunnen zetten. Hierbij heb ik het niet alleen over de gevestigde waardes maar ook een heleboel aanstormend talent.

Het zit wel goed met de Nederlandse renners, maar fout met de Raboploeg!

• G.H.B.

Mee eens. Ik wil ook niet zeggen dat de Rabo alleen maar fout is. Ze hebben toch wel goede bedoelingen met het Nederlandse (jeugdwielrennen) Maar ze zouden wel iets van het verleden mogen leren, en naar kritiek luisteren is ook nooit verkeerd. Het merkwaardige is dat er nu een Belg, in de persoon van Kevin de Weert, prof mag worden…

Een tourploeg die er zo uitziet is mijn inziens niet verkeerd!:

Dekker

Boogerd

Van Bon

Heeswijk

Knaven

Vierhouten

Van Dijk

Engels (om te rijpen, en om in de bergen ook niet iets te hebben)

en als 9de man: Moerenhout, Kroon of De Groot.

p.s. Weet iemand hoe het staat met de kansen voor Dekkers, hij heeft de overstap ook wel verdient dunkt me, heb je er meteen een winnaar bij!

• italiano

Als je weggaat/moet bij Rabobank, dan wil je niet meer terug. Het is namelijk geen hecht “vriendenploegje” en je rijdt eerder je longen uit je lijf voor een kopman die je graag mag, dan voor eentje die je het liefst ziet falen….

• dr bob

Ik weet het niet hoor. Het moet toch ook iets met chemie te maken hebben - niet dubbelzinnig bedoeld :-)

Hoe kan bijvoorbeeld zo'n Phonak-ploeg (altijd lachende gezichten!) out of the blue zo goed presteren? En eigenlijk de Bankgirootjes dit jaar ook. Dat zijn toch geen producten van langlopende opleidingstrajecten en langzaam-brengen. Dat noem ik pas vriendenploegen.

• DeX

Een vriend van me had Boogerd nog aan de lijn…(geen geintje)

Booger had het erover dat Leibheimer gruwelijk goed in zijn vel zit en hard had getrained.. ook beter voor Boogerd…druk eraf

Let dus op LEVI

• Emile

Ik zou mezelf geen kenner willen noemen, maar de prestaties van de Rabobankploeg dit jaar (en zowel dit jaar als vorig jaar tijdens het NK) vallen me vies tegen.

En … ik denk dat ze inderdaad fout zijn in het wegsturen of laten gaan van bepaalde renners.

Mijn Nederlandse ploeg: Boogie, Dekkertje, Van Bon, Knaven, Moerenhout, Van Heeswijk, Hoffman (mits in vorm), Vierhouten, Lotz, Engels, Kroon (deed het vorig jaar goed in de Giro), Boven (vorig jaar redelijk in de tour) en De Groot (vorig jaar meer dan redelijk in de tour).

Nee, niet De Jongh en Koerts. Ik vind het geen topsprinters.

Qua klimmers missen we in Nederland ook heel veel. Eigenlijk hebben we niet eens een klimmer.

• Talentje

Ik moet je verschrikkelijk gelijk geven!

Ik kan je niet vertellen wie ik ben maar sta heel dicht bij het wielrennen en neem er vaak een kijkje. Binnen de Rabo ploeg botert het niet en dat Raas ooit een top ploeg heeft kunnen opbouwen gaat mij steeds meer verbazen. Het is echt een grote zooi egotrippers die de jonkies het vuile werk oplaten knappen en zelf (boogerd) alleen maar een grote mond hebben. Geloof mij, een rener die bij rabobank vertrekt komt voor een dubbel contract nog niet terug. Rabobank verziekt nu eigelijk het nederlandse wielrennen. Als er bijvoorbeeld nog twee TT bij komen met veel potentie is rabobank over een paar jaar weg omdat de renners dan eieren voor hun geld kiezen.