Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bollen

• Roel

Wie wint er bij de komende editie -alle ontwikkelingen m.b.t. nationale kampioenschappen en ronde wedstrijden (Dauphine, Suisse, Catalonie, Route du Sud) in ogenschouw nemend- de bolletjestrui?

Ikzelf heb Virenque al afgeschreven. Ten eerste is hij volgens mij te oud om in het echte hooggebergte nog mee te komen, ten tweede weten we allemaal nog hoe hij het er de vorige editie vanaf bracht. Kortom: wil Virenque de bolletjestrui winnen moet hij in een ontsnapping zitten.

Voor Jalabert geldt min of meer hetzelfde, want die zat vorig jaar in twee ontsnappingen, waarmee hij genoeg punten vergaarde (Rous was niet voor niets derde).

Dus: is er iemand te vinden die regelmatig de cols opsprint of is er iemand die d.m.v. een ontsnapping de bolletjestrui aantrekt? En Wie?

• Kees-Jan

Virenque en Jalabert zijn inderdaad niet in staat om nogmaals te winnen. Ok denk Sevilla, Mayo, Botero of Mancebo.

• Ace Ventura

Jullie schrijven Virenque te snel af. Heeft dit jaar een aantal zeeeer indrukwekkende prestaties neergezet (eerste Parijs-Tours na een ontsnapping van 200+ km!) en is er op gebrand te presteren dit jaar. Zelf gaf hij begin dit jaar aan dat deze tour “te gemakkelijk” was voor echte klimmers. Het schijnt dat hij zelfs zijn tijdrijderskwaliteiten heeft verbeterd door te trainen met niemand anders dan J. Longo (en dan ben je dus echt gebrand op een goede tour :-)).

Botero zal zich neerleggen bij de kopman Sevilla en heeft al aangegeven zich te concentreren op de Vuelta.

Normaal gesproken zou ik ook een man als Laiseka verwachten, maar ik weet absoluut niet of hij fit is of niet.

Verassing zou wel eens Mayo, Osa of Rumsas (nou ja, hier al jaren lang geen verassing) kunnen worden.

• Siegfried

Extebarria is oo kwel een man voor zo'n klassement. Santi Perez misschien ook.

• Bas-Jan

kelme wil met santi-perez het jongerenklassement gaan winnen. bolletjestrui lijkt me voor hem nog iets te hoog gegrepen

• Douminho

Botero of Virenque lijkt mij.

• Micha

Misschien Beloki.

Extebarria kan aardig klimmen, maar komt in het hooggebergte tekort

• Claudia

In ieder geval geen renner met top 10 potentie. Die laat Lance namelijk niet meerdere keren gaan.

dus: Virenque

• Hansch

Gorka Arrizabalaga Agirre (Euskatel).

Die heeft als junior alle bergritten gewonnen die er te winnen vallen.