Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zomaar wat tips

• Freek

Botsjarov en Mattan zijn beide aardige tijdrijders en sprinters. Gaan vaak mee met een ontsnapping. Eindigden beide 4 maal in de top 10 van een etappe.

Heras is scherper dan vorig jaar. In de editie van 1999 verloor Heras (toen nog Kelme) 34 seconde in de bergen t.o.v. Lance Armstrong. In de editie van vorig jaar was dit 20 minuten. Heras heeft een vrijere rol dit jaar (Rubiera moet langer bij Lance blijven) en is derhalve gebrand.

Igor Gonzalez de Galdeano eindigde wel als vierde in het eindklassement, maar was begoudens de tijdritten weinig in de toptien te vinden. Hij is dus wel constant, maar pakt weinig punten. Je kan dus beter een renner kiezen die 1 keer een offday heeft, zoals Botero of Seranno.

Bobby Julich maakt ook dit jaar niets klaar. Werd in de tour van '98 derde (Boogerd vijfde- zegt op zich al voldoende-) en toen finishte ongeveer 10 klassementsrenners. Sindsdien elk jaar kopman, maar niet in de toptwintig terug te vinden.

Kivilev is een erg grote gok. Hij toont wel aan vorm te hebben in de voorbereiding, maar in hoeverre laten andere renners zich zien? Heeft de vijfde plaats van vorig jaar te danken aan een voorsprong van 33 minuten in de 18e etappe. Kwam slechts 1 keer in de top-tien (9e) voor tijdens een bergrit voor en kan niet tijdrijden.

Neem Azevedo, Fernandez Bingen, Jaksche (jong), Canada, Santiago Perez, Moncoutie, Montgommery, Blanco, Sanchez Gonzalez, Chavanel, Paumier, Chaurreau of Casar. Dit zijn allemaal kanshebbers op een verrassing, ze zijn goedkoper dan de verassingen van vorig jaar (die derhalve geen verassing meer zullen zijn en meer moeite hebben met de druk) en minder mensen hebben ze opgenomen in hun tourploeg.

• millies

Montgommery?

Chaurreau?

Leuke tips

• Roger

Je bedoeld dat deze al redelijk bekend zijn zeker. Chaurreau was vorig jaar zeker al goed, Montgomery reed vorig jaar erg goed in Zwitserland.

• millies

Montgomery doet toch niet mee.

• Freek

Ten eerste schreef ik dat je beter Montgommery, Chaurreau enz. kan kiezen dan de ‘gearriveerde’ Kivilev, Jalabert, Virenque, simpelweg omdat iedereen die laatsgenoemde neemt en je daardoor een grotere kans hebt je tourpoule te winnen. Daarnaast kosten ze minder punten. Lees dus eerst vooradt je je gal spuugt! En lees je eigen reacties eens en constateer hoe kinderachtig ze zijn. Discussieer liever op inhoud.

Daarnaast doet Montgommery wel mee, kijk maar op www.cycling4all.com

• Marco

Freek heeft wel een stukje analyse gedaan, in tegenstelling tot velen die hier komen met vragen als: “wie weet er nog meer sprinters behalve zabel” en “ik moet 15 namen invullen”.

Alleen is de Zwitser Montgomery niet fit en zal hij zeker niet meedoen in de Tour, maar verder is dit eindelijk iemand die wat nieuws te melden heeft over Tourpoulnamen …

• millies

Montgomery doet echt niet mee.

Behoudens dat is er best wat voor de analyse te zeggen. Heeft Freek ook een analyse over O'Grady, Jalabert en Wadecki?

• Gerd

Goeie interventie Freek…

Eindelijk iemand die niet zeurt…

• Freek

Sorry, je hebt helemaal gelijk. Excuses.

Over Jalabert had ik al wat geschreven en verder kan ik toevoegen dat hij voor de eerste week zal gaan, dus met de nodige ontsnappingen. Het zwaartepunt bij CSC ligt toch bij Hamilton (waar ik ook niet heel veel van verwacht, aangezien hij net hersteld is van een blessure) en Sastre. Van Sastre verwacht ik heel wat meer, een goede tijdrijder en hij heeft al aangetoont mee te kunnen in het hooggebergte. Al vrees ik voor hem dat hij niet zo constant is als Armstrong, Gonzalez de Galdeano of Beloki.

O'Grady heb ik zelf in mijn tourpoule opgenomen. Ten eerste sprint hij altijd mee, in tegenstelling tot enkele andere (o.a. McEwen) en eindigt hij bijna altijd in de top-tien. Daarnaast haald hij Parijs hoogstwaarschijnlijk en heeft hij twee jaar geleden aangetoont etappes te kunnen winnen. Kan ook in de top-tien eindigen in de proloog (vorig jaar had hij drie dagen geel door zijn goede proloog).

Wadecki is natuurlijk meer iemand voor klassiekers, maar is zeker in staat etappes te winnen. Komt echter wel tekort in de sprint, in de bergen en in de tijdrit.

• millies

Dank je