Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zomaar wat tips

• EZO

Gaan we even vrolijk op deze “toer” door :

Ik heb ook nog wel enkele verwachtingspatronen van renners…..ben benieuwd of ik een beetje in de goede richting zit… overigens begin in niet over de gevestigde orde, maar wil ik het eens over de rest van de tour mannen hebben.

Serrano, dit kan wel eens een verrassing gaan worden, kan goed tijdrijden en ook zeer goed klimmen, zal ondersteunende rol voor zijn kopmannen moeten gaan vervullen maar zal zeker een zéér goed eindresultaat gaan rijden.

Robert Hunter : zal niet mee gaan doen voor de eindspurts, maar is voor mij de nummer 1 als strijdlustigste renner

Bingen Fernandez, heeft bewezen een goede klimmer te zijn en zal zich zeer goed met de grote klimmers kunnen meten zoals Sevilla .

Jon Odriozola : Wordt net zoals Hunter een man voor de ontsnappingen.

Toppertje : Baden Cooke, zal verbazen in de proloog en in de spurts…..

• pee

o'grady reed 6 dagen in geel omdat hij mee was in een ontsnapping en aangetoonD is met een D.

• h

Freek bedankt!!

Dit is nou eens goede/leuke info

• Ace Ventura

Laten we dit onderwerp even uitbreiden naar een aantal sprinters:

De gevestigde orde:

ZABEL:

Natuurlijk niet echt een tip, maar onmisbaar op iedere lijst. In tegenstelling tot vorig jaar, kan hij dit jaar wel rekenen op zijn maatje Fagnini en natuurlijk een man als Hondo. Aangezien hij altijd meesprint voor de punten, een must op iedere lijst.

MCEWEN:

Wat vertrouwen niet kan doen voor een renner. Bewijst dit jaar (opnieuw) ook van grote jongens te kunnen winnen (Cippo & Steels) en heeft nu wel een ploeg die voor hem wilt werken. Heeft weliswaar de Giro gereden, maar stapte daar bewust snel af om zich voor te bereiden op de tour.

STEELS/FREIRE:

Steels had ik niet veel vertrouwen in, maar lijkt net op tijd in vorm (o.a. winnaar in Belgie dit weekend, maar of dat nou zoveel zegt??). Heeft natuurlijk wel een sterke ploeg om zich heen (Freire, Hunter), maar ik verwacht niet dat hij over de bergen komt. Nu is dat wat minder belangrijk, aangezien de eerste echte bergetappe pas in rit 11 is. Freire lijkt mij een sterkere renner, en komt waarschijnlijk wel de bergen over. Het is echter maar de vraag of hij een vrije rol krijgt of braaf de sprint moet aantrekken voor “de bidon” (als iemand hier meer over weet - ik hoor het graag).

KIRSIPUU:

Hetzelfde verhaal als ieder jaar (kanshebber, maar stapt af zodra de eerste kiezelsteen op de weg verschijnt). Voordeel is wel dat hij de absolute kopman is dit jaar in zijn ploeg. Zal dus zeker meer punten pakken dan vorig jaar!

O´GRADY:

Komt als sprinter kwaliteit te kort, maar zoals al eerder gezegd, sprint altijd mee. Is wel vrij zwaar geblesseerd geweest, maar ja, dat was JaJa vorig jaar ook. Heeft in Hushovd een goede knecht. Nadeel is echter wel dat Moreau de kopman is voor deze ploeg en Voigt zal veel mee zitten in ontsnappingen, waardoor Credit niet alles op alles zal zetten om voor O´Grady zijn groene trui binnen te halen.

Indien hij een goede proloog rijdt EN mee zit in een ontsnapping (zodat hij zelf gaat geloven in een groene trui) een kanshebber..

D.NAZON:

Nazon??Ja, nazon! Reed vorig jaar een sterke tour en kwam over de bergen (wat ik niet had verwacht). Heeft in de oude Magnien een slimme ploegmaat die veel nuttig werk voor hem kan doen en is een kamikazepiloot (een leuke imitatie van Abdoe).

De 2de Garnituur:

RODRIGUEZ:

Is DE sprinter van DOMO (geen Koerts & Vainsteins). Rijdt een sterk seizoen tot nu toe en kan ook mee in een aantal ontsnappingen.

SVORADA:

Ieder jaar wel een verassing, maar wordt nu toch wel echt een beetje te oud (33). Pakt ook in slechts een klein aantal sprints punten, aangezien hij echt alleen voor de overwinning gaat en anders in zijn remmen knijpt.

COOKE:

Indien hij niet wordt opgeofferd voor Casper, in staat tot een verassing. Vergeet echter niet dat deze jongen pas 23 jaar is, en nog weinig tot geen ervaring in de grote koersen. Je zag het met Casper, deze kwam er zijn eerste jaar tour ook niet aan te pas.

HAUPTMAN:

Zie Cooke. Heeft alle kwaliteiten om een goede (betere) sprinter te worden. Mist echter wel een ploeg om zich heen, omdat binnen Tacconi alles valt of staat bij Frigo. Reed dit jaar een aantal keer rond het podium (2de + derde achter mannen als Svorada en Vainsteins).

ZANOTTI:

Voor mij een onbekende. Heeft wel een aantal goede prestaties behaald dit jaar (versloeg zabel in de catalaanse week), maar heeft waarschijnlijk nog te weinig in te brengen in een 3-weekse koers.

Een heel verhaal, en waarschijnlijk mis ik nog een paar outsiders ( J Nazon, Hunter, Ekimov ;-) ).

En je weet het, 189 renners, 189 meningen…

• Douminho

McEwen stapte in de Giro af, omdat zijn vrouw moest bevallen. Zanotti doet niet mee. Svorada niet te snel afschrijven en Cooke al helemaal niet bij de 2e garnituur zetten!

• Siegfried

Mcewen 's zoontje was net geboren voooooooor de Giro als ik me niet vergis. hi jstapte af omdat de bergen in aankomst zijn, omdat hij al 2 ritten won en omdat hij Touretappes veel belangrijker vind.

• Douminho

Je hebt gelijk Siegfried hij is voor de Giro al vader geworden.

• Micha

Ok Galvez kan denk ik voor een verassing zorgen (alleen wel de giro in de benen).

Casper is een groot?, zal ook wle vroeg afstappen.

• Ace Ventura

He, inderdaad!

Zanotti is van de lijst gehaald voor Gustov..

En even voor de duidelijkheid, met 2de garnituur bedoel ik niet dat deze renners afgeschreven, niet goed genoeg enz zijn.

Het is alleen bedoeld om het verschil tussen de zog. “gevestigde orde” en de “overige” renners aan te geven.

Dankzij Svorada heb ik in 97 in de laatste rit mijn prijzen gewonnen, maar ik geef alleen aan dat Svorada de laatste jaren in slechts 1 a 2 sprints vooraan zit. Het is dus moeilijk voorspellen hoe hij zich dit jaar houd

• h

Galvez doet niet mee

Nog een paar outsiders: Hincapie Misschien niet de allersnelste maar sterk en behendig moet natuurlijk(zoals in de vorige jaren ook al het geval was)veel werken voor armstrong maar mag misschien in een paar etappes zijn kans gaan.Daarbij naar voren gelootst en in het wiel van een topsprinter afgeleverd door Padrenos.

Paglarinni Een snelle man die zich ertussen durft te zetten.Moet misschien wel de sprint aantrekken voor Svorada en zal er voor het geval dat hij wel meedoet misschien uit worden gezet wegens onregelementair sprinten(dat doet hij nog wel vaak)

Piziks Een renner met meer inhoud dan de meeste sprinters die misschien wel goed word uitgespeeld door CSC.Is denk ik niet rap genoeg maar ja

Tombak(als hij meedoet volgens mij wel) Een grote sterke Est die zich er wel tussen zet.Is wel een B sprinter maar als hij een keer goed geplaatst zit….

Nadeel is wel dat hij niet over een hechte ploeg beschikt en dat hij vermoedelijk de bergen niet over komt