Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

EK wielrennen

• Kobe

ANP/253 SPO/3 1/7/2002, 15:20 WIEL01 EKPLOEG; WIELRENNEN-WOERDEN-EKPLOEG

Weening in ploeg voor EK wielrennen

WOERDEN (ANP) - Pieter Weening maakt deel uit van de Nederlandse ploeg die

begin augustus in Bergamo deelneemt aan de Europese titelstrijd op de weg

voor renners onder 23 jaar. De Fries won zaterdag in Nijmegen de nationale

titel bij de neo-amateurs.

In de individuele tijdrit op 2 augustus komen namens Nederland Rick Flens

(Oostzaan), Jens Mouris (Ouderkerk aan de Amstel) en Mart Louwers

(Amsterdam) aan de start. Louwers won onlangs Olympia's Tour.

De ploeg voor de wegwedstrijd op 4 augustus bestaat uit Theo Eltink

(Westelbeers), Mart Louwers, Joost Posthuma (Hengelo), Niels Scheuneman

(Veendam), Pieter Weening (Harkema), Mathieu Heijboer (Rhoon) en David

Orvalho (Enschede).

Hans Dekkers kreeg al van de wielerbond te horen dat hij is voorgeselecteerd

voor het WK, later in het jaar in het Belgische Zolder. Hij hoeft alleen

vormbehoud te tonen.

• Nou jaaaa

MAAR TWEE TEGELTOKIO'S??!!

• Joost

Alleen de aanwezigheid van Eltink in deze selectie vind ik vreemd. Ik heb hem weinig gezien de laatste tijd/maanden/jaren, maar de coach zal er wel goed over hebben nagedacht. Misschien was het wel leuk en motiverend geweest tegenover renners van alle andere ploegen (Story, Van Hemert, Van Vliet) om ook iemand van buiten de machtsblokken Tegeltoko en rabo te selecteren. Hoewel ze nu natuurlijk ook het tijdrittalent Flens aan de start van de tijdrit krijgen. Ik denk wel een mooie selectie. Ik hoop een GOEDE selectie…

• Ad

Het EK-parkoers in Bergamo is erg zwaar.

De laatste klim uit de Ronde van Lombardije is (ja, die met die kasseien) is opgenomen in het parkoers.

Dat maakt de spoeling qua selectie wel dun, want iemand zonder klimmersbenen heeft niet veel te zoeken in Bergamo. In die zin is de keuze voor Theo Eltink verdedigbaar.

De selectie van Mathieu Heijboer verrast mij positief, deze jongen heeft dit jaar ontzettend veel progressie gemaakt en verdient de uitverkiezing ten volle.

In de wegrit had ik liever Laurens ten Dam gezien ipv Mart Louwers, verder klinkt de selectie mij vrij logisch en doordacht in de oren.

• Ard

Eltink heeft Lammerts overtuigd in de Thüringen Rundfahrt. Daar reed hij bergop een paar korte uitslagen en hij reed een goed klassement. Ook had hij een groot aandeel in de eindzege van Weening. Goede keuze: een echte klimmer en die hebben ze nodig in Bergamo. Bovendien is Theo niet meer zo piepjong. Meestal zie je in internationale kampioenschappen dat eerste- en tweedejaars inhoud tekort komen vergeleken met de Italianen en de Oost-Europeanen. Bovendien geeft Lammerts de indruk goed, verstandig en gedreven bezig te zijn. De selectie is goed overwogen en goed doordacht, reken daar maar op!