Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nog even dit!!!!!!!!!

• ikki

ik word er echt een beetje moe van want altijd wordt er negatief gesproken over de dames. het is toch niet zo gek dat er 4 toppers wegrijden, deze 4 dames zijn ongeveer de enige die ook in de wereldbekers een rol spelen. Wat zouden jullie doen als je als sportklasse b bij de pros rijdt? er werd ook gezegt dat er dames op een half uur werden gezet en dat ze dus gedubbeld waren. Maar dit was niet het geval. deze dames zijn uit koers gehaald en hebben een tijd gekregen. maar daar zouden de neo en profs wel eens een voorbeeld aan kunnen nemen, want deze dames rijden iig door en stappen niet meteen af!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er eens niet zo negatief over de dames met worden gepraat want zo als jullie weten heb je hier geen onderscheid dus krijg je ook verschillen…………

• Dan

pffff hou eens op zielepoot

• h

@!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$

Wie is hier nou zielig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$ @!#$

• Mr J.V.LIONS

Ik sta nog steeds bij wat ik een paar dagen terug zei. Dames wielrennen stelt in de breedte weinig voor. Als pakweg de nummer 60 van het NK een man zou zijn geweest zou hij/zij bij de C-Amateurs meerijden. Alleen omdat er relatief weinig dames in Nederland wedstrijden rijden wordt het peleton gevuld met toeristen, veldrijders, mountainbiksters en schaatsters. Als Rintje Ritsma bij de mannen mee zou doen wordt hij honderd en nogwatste, maar Groenewold, Ook en 't Hart kunnen gewoon in het peleton meekomen. Rijdsters die worden gedubeld door een groepje dat gemiddeld 38 kpu heeft gereden, kunnen niet zeggen dat ze op een hoog niveau aan het fietsen zijn.

• marianne

Hallo, “sterke” mannen.

Misschien heb ik het mis maar bij de mannen elti rijden volgens mij nauwelijks mannen die naast het fietsen ook nog eens werken. Staan er ook nauwelijks jongens van onder de twintig aan de start. En ja misschien is de top in Nederland wel klein. Maar is dat een bezwaar om alle dames met een veel te dure licentie (lees ook de vrouwen die maar een ronde kunnen rijden betalen even veel als van Moorsel) te alten starten bij een NK?

Nee ik vind het van alle dames die tot vijf ronden en verder hebben mogen rijden een knappe prestatie.

• x

Je hebt groot gelijk ikki.

• theo hartogs

schijnbaar is het leuker om iemand of een ploeg, in dit geval dames, af te zeiken ipv met zinnige opbouwende opmerkingen te komen.

Ik geef ikke gelijk in haar boosheid. Het dames wielrennen heeft in zo'n 5 jaar tijd een enorme stap vooruit gezet. Nu zijn er wedstrijden met 80 a 90 meiden aan de start terwijl dat nog niet zo lang geleden ondenkbaarwas. Je moet kijken of er vooruitgang inzit en die progressie is enorm dus zal de breedte dekomende jaren toenemen. Al die zogenaamde betweters moeten maar eens tegen bv een aantal juniordames gaan fietsen,. Dan zal blijken dat ze veel tekort komen tov de dames.

En dat zal zeker niet alleen het respect zijn wat ze tekortkomen.

• robbert

marianne bedankt, kan je nu weer mooi verdergaan met strijken enz.

• Kenner

robbert,

Ze schrijft het wel een beetje dyslectisch op, maar gelijk heeft “ikki” wel!!

Wanneer je eerstejaars neo's in een wedstrijd met Michael Boogerd mee laat rijden dan zal het NK-elite er net zo uitzien als het NK-vrouwen (niet alle vrouwen zijn “dames”…) van dit jaar.

De vier vrouwen die vooruit zaten zijn wel professional en behoren toevallig wel bij de beste fietsende vrouwen van de wereld.

Over de vergelijking van het niveau van de fietsende vrouwen kan ik heel kort zijn, Zijlaard, Melchers, Grimberg en Beltvrouw zouden niet bij de top van de junioren, neo's of elite meekunnen, maar bij de Sportklasse zouden ze kunnen volgen en misschien ook wel wedstrijden kunnen winnen.

Vergis jullie niet in de snelheid die de vrouwen op een racefiets kunnen ontwikkelen, trouwens de gemiddelde snelheid zegt helemaal niets over de “topsnelheid” en iedere kenner weet dat, buiten de tijdritten, wedstrijden nooit op “gemiddelde snelheden” gewonnen worden maar wel op topsnelheden.

Toevallig fiets ik regelmatig met een vrouwelijk talentje van amper 15 jaar jong, maar terwijl ik me aardig kan handhaven bij mijn soortgenoten, kan ik dit jonge grietje er echt niet vanaf rijden (ook al doe ik wel mijn best…).

Hier voor de tekstverwerker zijn wij mannen o zo sterk, maar ik heb zelf gezien dat een renster als Zijlaard-van Moorsel een hele goede profrenner, die dat jaar al drie etappes in de TdF gewonnen hadden, bovendien ook nog een klassieker op zijn palmares had staan , op training duidelijk staan haar achterwiel liet zien.

En dat vond die renner (wiens naam ik niet zal noemen omdat het Erik Dekker was…) echt niet “leuk”!!!

Een beetje meer respect voor het fietsende vrouwengilde vind ik sindsdien meer dan gepast.

Mvrgr,

Kenner (die overigens geen verstand van vrouwen heeft…)

• EZO

Kenner, het feit dat jij je niet mee los kunt rijden van het 15 jarige talentje, kan dat eventueel ook niet te maken hebben met het feit dat je niet meer zo “Sterke man” bent als vroeger…. ;)